Precis som vi misstänkte!

Inatt nångång vaknade lillen, så han fick komma över till oss. På morgonen (ingen aning om vilken tid, T hade i af gått till jobbet men enligt ljuset utomhus att döma så tippar jag på åtta tiden) började han vrida och vända och jag trodde att det var dags att stiga upp och likt en klocka kan man även snooza en bebis. Men det jag inte visste då var nog att han kakkade. Vi fortsatte sova men vi vaknade till båda två några ggr och då kände jag att det luktade skit men som den småbarns morsa jag är så försöker jag sova så länge som möjligt fast det bara handlar om minuter och t om sekunder! Jag tänkte att det bara var en liten klutt för om det vart mkt så hade han ju sagt till som han alltid annars gör. Kommer och gnäller/småskriker till mig och kollar mig i ögonen, haha.

Vi vaknade tillslut strax innan nio. Tjalle var så där morgonmysig som han alltid är, (förutom under helgerna när pappan också är hemma, då vill han busa direkt och skippar myset!) kramas och lägger sig på mig och är bara så mysig. Haha, jag blir tårögd av blotta tanken. Jag höll på att stryka honom över ryggen och när jag var i mitten av ryggen kände jag att det var blött!

Jag kan säga att jag vaknade till, illare kvickt och kutade till duschen med ungen under armen och trodde vi rullat i bajs halva morgonen. Men som tur var så var fallet inte så, pjuh! Men jag bytte sängkläder ändå. Jag vill ju inte få "då och då" dofter av bajs i min egen säng! "Kände jag bajs lukt? Nää, nu försvann det.. NU! Nu luktade det igen! Har jag släppt en smygare som jag själv inte märkt? Uuuh där ÄR det ju bajs!" Ja, ni förstår.

Lite tur att det hände för jag behövde verkligen byta sängkläderna.

Och dåligt samvete. JA! Jag tror ju inte han hade bajs i blöjan mer än 1 timme i af men det kan ju inte vara skönt, stackars liten! Och han måste ju själv varit jätte trött som bara lät det vara. Han vart inte röd heller på stjärten så det var nog ingen fara. Men ändå!

Ja justja! Han sa ju mommo idag! Vi pratade med henne med högtalaren på och jag sa: säg mommo. Så sa han det! Sååå gulligt! När vi lagade mat ( han vill alltid vara i famnen och "gaga gat" med mamma ) så pekade jag på allt och sa vad det hette och när jag sa potatis sa han "tiiis". Åå man blir så glad när ens unge lär sig något nytt :) Igår sa han ju också något Patrik-liknande, minns inte nu hur han sa. Men något var det :D Patrik är nämnligen Tjalles nya bff! Han kramar honom spontant, vill lattja med honom när dom ses och igår ville han minsann följa med honom hem också! Han skulle upp i hans famn när dom skulle hem, ville inte till min eller Lottas famn. Haha så gulligt :)

Nog snackat om det! Om exakt en vecka fyller han 1 år också!!! När hände detta!? Älskade unge <3

Och så är jag hungrig..kurr kurr..

En suddig bild på en nybadad jag. Nu är det dax att lägga sig. Natti!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Patrik ska få stanna hemma när det är dags att hälsa på.......

2013-01-15 @ 06:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0