mertajärvi.....

  • Idag har Ebba & Ebbe namnsdag.

Och idag fyller min mommo 84 år och har även namnsdag
idag med namnet Ebba, ringde just och grattade den tokiga damen.

Är åter i staden Kiruna, har vart data/internetlös i en vecka nu
för jag har varit i min by Mertajärvi och internet hade kolappsat.
Känns skönt att man kan leva utan dator utan att bli galen.
Det har vart så härligt och roligt att vara med hela familjen,
det var väl behövt.
Jag har sovit hos mommo & moffa nästan hela veckan,
det tycker jag är mysigt.
Hela familjen drabbades även av en hemsk magsjuka
som var väldigt smittsam så stackars moffa har också vart magsjuk,
mommo klarade sig undan, vilket jag tycker var helt otroligt.

Mina fingrar är inte alls van vid tangentbordet, känner mig som en nybörjare
och ögonen snurrar och är förvirrade....

Har vart så himla kul när grann "ungarna" och deras flickvänner
också vart i byn men var så jävla synd att vi skulle bli magsjuka
och det är inte så kul att smitta ner folk med den hemska sjukan
och man vill verkligen inte smitta ner en liten Ella med magsjuka
när hon redan var sjuk med nått i hennes stackars öron.
Det enda som saknades i byn var den där jävla Fia,
men vi har ju alltid påsekn ; )
Sanne, Silje och Kristian var och kollade på hundvalparna igår
och jag måste säga att Silje är ju lite speciell.. Hahaha....

Nää, nu orkar jag inte skriva mer men lägger senare in bilder från
veckan som gått i byn...
Fan, tror jag ska bli by bo igen och börja jobba på willes eller nått,
byn är ju fan bäst ändå : D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0