dag efter dag är det enda vi gör att städa, städa

Hoff, jag mår inte alls bra idag.
Huvudvärk, riktigt slemmig i halsen, allmänt trött och gnällig.
Huvudvärken är konstig. Ska snart dricka vatten och se om det hjälper.

Nu vore jag städa upp här hemma, ser ut som en riktig svinstia som vanligt.
Hur lyckas vi ? Fast den här gången skyller jag på Tony efs jag har vart
i byn hela helgen. Men när han jobbar FU stop så kan jag inte ens
begära att han ska städa och sånt, stackarn måste ju få sin skönhets sömn.
Men en sak måste han alltid göra, plocka bort tallrik, glas och de.
Vi äter i tv rummet för vi gillar att kolla tv medans vi äter.
Sen när han varit duktig några gånger på raken och plockat
bort sin tallrik så kan det hända att jag plockar undan åt han för att
visa att nu har du varit duktig många gånger och då kan jag vara
snäll och plocka bort ditt skräp.
Ibland plockar jag bort när jag är sur och har kort stubin också,
jävla idiot, när ska du lära dig att plocka efter dig !? Tänker jag då.
Det roliga är att han vet ju när jag plockar efter han om jag gör
det för att vara snäll eller för att jag är sur. Det blir så när man känner varann
bra och bor ihop. Han vet direkt jag är på lite dåligt humör: Vad är det nu då?
Ja, ni förstår. Det enda jag ville säga var att jag måste städa, denna gång för att vara snäll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0