what goes around comes around

Nu är jag i Kiruna igen.
Saknade att vara hemma i vårat hem. Mitt och Tonys.
Har saknat han så mycket. Jag vet jag har tjatat om det i dom senaste inläggen.
Men ändå ! Haha
Jag gjorde sen middag. Hampis med strips.
På hamburgaren satte jag; salt,peppar,ost,ketschup,tomat och lök.
Ååh, det var så gott !
När man gör hampis hemma så är det gott.
Gillar inte hampis från grill så mycket nå mer.
Det känns så sunkigt, svettigt och fettigt.
Och så luktar det som mask. Eller mask i jord.
Mommo hade förut maskar i en hink med jord i och hål i locket.
Så luktar hämt-hamburgare. Enligt mig. Inte så lockande.

Har haft en bra helg för övrigt.
Enda är att det har vart så känslosamt.
Många gamla skit känslor kom fram igen.
Saker man glömt påmindes man om igen.
Kanske inte på ett dåligt sätt.
Kan ju vara bra att rensa ut allt som man någonsin kännt och fått genomlida.
För i ärlighetens namn så finns det inte mycket jag minns från min barndom.
När dom här, vissa känslorna kommer fram så ser man några bilder från då. Minnen.
Något man förträngt sen dess börjar krypa fram.
Det är bra. Jag ser det som en gren i mitt bli-bättre-gå-vidare-glöm-allt-skit grej.
Att mina sinnen nu tillåter mig själv att gå vidare till något bättre.
Att jag någonstanns i mitt undermedvetna verkligen har bestämt mig för att gå vidare
och tillåta alla känslor att komma fram, precis när dom vill.
Det är bra att jag tillåter min hjärna att komma ihåg det hemska som varit.
Bra för mig så jag inte har kvar det i hjärnan, så jag kan rensa ut allt dåligt
och börja mitt eget liv där jag själv bestämmer och i mitt liv bestämmer jag att
jag bara ska ta emot positiv energi och bara se framåt. Det kan man faktiskt välja själv.
Det är mycket jobb på vägen dit men jag vet att när den vägen tar slut så är det värt det.
Jag tror verkligen på det här med positivt tänkande. Läste en bok om det en gång.
Det funkar. Det är äkta. När jag tar mig tid ska jag läsa en till sån bok. Eller flera.
Men det är en speciell som jag bara måste läsa.
Sen nån gång, när fan det nu blir, när alla mina känslor från då fått komma fram
så kommer jag kunna kontrollera alla mina känslor och veta vad dom betyder.
Jag har börjat min resa till ett bättre liv, till ett bättre jag.
I mitt liv bestämmer jag hur jag vill att det ska vara.
Ingen annan än jag ska bestämma hur jag själv ska må och hur mitt liv ska se ut.
Okej, det som inte står i min makt kan jag ju såklart inte bestämma...
Men ni fattar...

Och ännu en gång. Jag planerade INTE att skriva mer än att jag käkat hampis.
Fingrarna bara springer iväg och hoppar på tangenterna som besatta demoner..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0