Klockan åtta hos mig

Go´morron!
Här sitter jag färdigduschad och väntar på att te vattnet ska kokas upp.
Vaknade helt av mig själv strax innan 7....tant.
Fy fan alltså. Jävla förkylning! En riktig plåga.
Under dagen så är det helt okej, inget att klaga över lixom.
Sen kommer kvällen, hohojj. Då ska det börjas hostas och snoras.
Natten är hostig men jag håller inne det när jag sover så gott det går
för att få sova så gott som möjligt.
Men sen, sen kommer morgonen.
Då släpper man ut allt man hållt inne hela natten plus att
man har 53kg äckligt snor som aldrig tar slut och en hosta
som gör så jag måste springa på toa för det är så nära att jag spyr.
Stackars jag får även ont i ryggen när jag hostar.
Det är synd om mig.
Det sa i af min sambo imorse.
Han ville inte ens sova med mig inatt för att minska risken att bli sjuk, sa han.
Pöh! Han hade bara en bra ursäkt att slippa mig, nog vet jag.

Jag hade tänkt ta en morgonpromp men det är ingen idé.
Igår blev det tungt att andas och jag ska försöka vila så mycket
jag kan. Eller vila och vila men ska försöka att inte anstränga mig allt för mkt.
Jag börjar jobba först 10 så tills dess hinner den här värsta morgon förkylningen försvinna.

Nu skall här drickas te med honung i så jag blir frisk.

Jag för några dagar sen. Lägg märke till finnen vid högra ögonbrynet.
Men den ser värre ut än den var när jag ändrade effekterna på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0