När jag var 20 år.

Igår kväll när jag egentligen skulle sova så började läsa gamla
blogginlägg som jag skrivit. 2007 var året då jag startade denna blogg.
Jag är glad över att jag skrivit vad jag gjort under så lång tid.
Det roliga är att jag har samma värderingar då som nu. Det visste jag faktiskt inte.
Nu står dom mig närmare och jag ser inte lika grumligt som jag gjorde då.
Då visste jag, men ändå inte. Nu ser jag allt så klart.
Jag kan konstatera att det är skillnad på att vara 20 år och 24.
Tro det eller ej, men man hinner lära sig väldigt mycket om livet den korta tiden.
Jag har bara läst typ två månader, där har jag hunnit nämna lite av min barndom,
min nya pojkvän som även då var T som nu ska bli far till mitt barn, helt sjuk!
Jag har hunnit skriva flera ggr att jag vill till byn för jag saknar mommo,
min systerdotter var nyfödd och vi bråkade om vem som skulle hålla henne,
jag längtade tills dagen då jag själv skulle bli mamma, jag skriver om min
kärlek till min familj, jag skriver att "det blir vad man gör det till", jag började
få insikt i mig själv och min livsstil, men tog ändå inte riktigt tag i det osv osv osv.
Det är väldigt intressant måste jag säga.
Jag är väldigt glad över att jag fört dagbok under så lång tid.
Det är så mycket jag glömt bort men nu när jag läser det så tänker jag "jajustja, haha!"
Även om det inte är detaljer på allt så minns jag vad saker å ting handlade om.
En del saker minns jag inte alls.

Här är några ord skriva av mig från nyårsafton 2007-2008.
Jag var 20 år och jag blev själv väldigt chockad över detta.
Drack jag så där mycket? Herregud. Det är inte klokt.

Det är med lite ångest jag läser alla gamla inlägg.
Nu är jag 24 år och ska ha barn. Här var jag 20 och festade som en tok.
Ibland kan jag få lite ångest över att tiden går så fort.
Samtidigt som bästa tiden i mitt liv är just nu.


2008-01-01 @ 19:04:56

"okej... minns inte nattens inlägg.. jag var inte så nykter igår...
förstår inte hur jag kunde dricka så mkt igår !
9smirre + sprit.. wiskey, öl och nån bacardi eller nått sen drack jag på krogen oxå..
inte har jag spytt heller.. kunnat gå, kanske inte så rakt, men ändå.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0