Kläder.

Hörrni, det är löning på söndag, alltså får jag
ut min lön på fredag. Tro om jag ska beställa lite
kläder och/eller skor? Och kanske något annat roligt
som jag blir glad av. För jag känner att jag behöver pigga
upp mig själv. Göra mig själv glad. Visa mig själv hur
mycket jag uppskattar mig själv :D

Jag köper väldigt sällan nya kläder.
Jag har även kommit på varför.
Jo, därför att jag så sällan kan använda mina
nya fina kläder. Varför?
Jo för att när jag jobbar så passar det mig bäst att
ha bekväma kläder. Typ leggings och någon skrotig oversize t-shirt.
Hemma är jag hellst nästan naken, eller med så bekväma kläder som
möjligt. Mjukisbrallor, linne, gärna ingen bh, eller bara linne och trollor och sen
vira in sig under täcke eller filt. Jag kvävs om jag har jeans på mig hemma.
Det är helt omöjligt. Även totalt omöjligt för mig att ha sockar på när jag är
hemma. Det kvävs jag också av. Usch så obekvämt!

Går jag på stan och om vädret tillåter (nästan helt omöjligt för mig att ha jeans 
under täckisarna, sååå obekvämt) så brukar jag slänga på mig ett par
jeans, kanske också när jag hälsar på hos folk.
Sen om jag går ut på party så har jag sällan lust att slänga pengar
på party-party kläder, då köper jag hellre något som jag kan ha
på vardagar också. För jag går ut så pass sällan så det känns lite onödigt.
Men ibland köper jag såklart sånt som bara passar till fest.
Jag är varken snål eller ekonomisk.
Det har bara blivit så här.
Jag äääälskar att köpa kläder, jag älskar att göra mig lite fin,
jag älskar högklackat. Men det passar inte till min vardag.
Det är något jag saknar och vill ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0