Mat.

Den som tror att jag ska banta tror fel!
För det första så ammar jag och för det andra så tycker jag inte att jag är tjock. För det tredje gör det inget om man är tjock heller, bara man trivs med sin kropp så är det bra! Jag trivs med min kropp, det gör jag faktiskt. Men en som är smal får inte prata om att "banta", vilja gå ner i vikt eller vilja förändra sin kropp. "Tänk på dom som ÄR tjocka" J-a-g b-r-y-r m-i-g i-n-t-e! Alla får se ut hur dom vill, inklusive jag. Om jag känner att jag vill ändra mina matvanor så är väl inte det dåligt? Vill jag försöka minska på sötsaker är väl det bra för mig? Jag äääälskar allt som heter socker och trivs inte med det för jag äter något sött varje dag. Och det gillar jag inte. Jag är nog beroende helt enkelt. Och jag vill få en snygg kropp! Så jag kan kolla mig i spegeln och tänka fan vilken het jävla kropp jag har!!! Jag ska vara ärlig och säga att jag tycker det är kul om andra också tycker det. (Å nej, det får man inte heller tycka, då betyder det att man bara gör det för andras skull. ) Och för att få en snygg kropp så krävs det lite arbete, både från matsidan och att röra på sig. Det är inget man får gratis. Jag rör på mig varje dag och har även ätit godis varje dag, plus minus noll och hur kul tror ni det är? Jag vill se resultat och därför ska jag försöka äta mindre sött. Jag kommer äta godis, kakor och allt det där men bara försöka bli lite strängare mot mig själv på den fronten. Minska på det förhoppningsvis. Aldrig svälta mig själv, aldrig i mitt liv skulle jag sluta äta, bara försöka äta bra. Jag kan inte vara hungrig, jag mår dåligt av det. Jag älskar mat också! Jag tror inte på att svälta sig själv. Jag tror att det handlar om att ändra livsstil. Att ha krav på realistiska sätt. Inte helt förbjuda något. Byta ut det ena och det andra mot något bättre, något som håller i längden och som man kan leva med så man fortfarande kan äta gott och njuta av maten. Jag vill få en snygg kropp. Punkt. Det är fel att vilja vara snygg i dagens samhälle. Utseendet är inte allt men för mig är det ändå något JAG bryr mig om. Och jag tycker inte att man måste vara smal för att vara snygg. Absolut inte! Men jag vill vara smal med en vältränad kropp. Så enkelt är det.

Här är bilder från dagen. Ser min lunch ut som om jag bantar? Jag har även ätit smörgåstårta nu på em men motstod läsk och tårta, grymt jobbat av mig!
Magbilder från imorse innan frukost ska tilläggas för med mat i magen blir magen rundare :-) Magen bryr jag mig inte så mkt om den är lite fläskig. Jag vill ha snygga ben och snygg rumpa!
Vägen lär bli extra låååång om jag ska fortsätta smälla i mig massa karra. Vi får se hur detta slutar. Jag hoppas på att jag ska få en lite tightare kropp, gillar inte när låren dallrar!


10 veckor sen jag var gravid, nu kan jag inte skylla på det längre :D


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag måste då få säga att du har en grymt snygg mage!

2012-04-04 @ 06:19:57
URL: http://Http://martajuliavictoria.blogg.se
Postat av: Lisa m

Sv: Tycker du det? Tackar :)

2012-04-04 @ 11:28:58
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du är så snygg Lisa! :) Och jag håller med, det är så jävla dumt att man bara för att man är smal ska behöva försvara sig för att man vill ändra sina matvanor eller börja träna. Det är så puckat så man blir förbannad!

2012-04-04 @ 14:45:52
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag skulle göra nästan vadsomhelst för att ha så snygg mage, min ser ut som skit. Jävla skinn som ska bort så fort jag vet att jag är klar med barn! :)

2012-04-04 @ 14:47:00
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Miaa

Helt rätt, man ska göra som man själv mår bra av. Det är bra att man gör saker för sig själv och för man själv ska må bra av resultatet men visst är det kul om andra oxå tycker man ser bra ut :) och jag vill avsluta med att du har en riktigt snygg mage, jag önskar min såg ut sådär men därför fortsätter jag med min träning:) Tjao.

2012-04-05 @ 09:45:21
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Lisa m

Sv Sandra: Tack :) Jag kan tänka mig att det inte alls är kul med massa skinn. Fast det står för att man bärt sina barn som man älskar mer än något annat och hade gjort det tusen gånger om fast man visste att magen skulle bli mindre vacker så vill man ju ändå trivas med sin kropp :) Jag hade förväntat mig att magen skulle bli lite mer...missbildad men är så glad över att den har läkt så snabbt. Nu är det bara resten kvar :D



Sv Miaa: Tackar :) Ja.. jag gick och sprang på gym här för några veckor sen men kom på att det var sjukt jävla trist dom flesta gångerna så jag slutade med det och tänkte att jag får hitta min träning på annat sätt :) Vad/hur tränar du?



2012-04-11 @ 16:48:47
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Miaa

Ja jag kan inte säga att det är så kul att träna hemma heller men då kan man se ut hur man vill i alla fall och kolla på tv samtidigt (vad man vill):) Jag har en sån där rullgrejj med hjul jag tränar magen med och den tycker jag fungerar riktigt bra. Har testat situps men det gör ju ont som...brukar stå ungefär som när man gör armävningar oxå med tårna och ha underarmarna mot golvet, oxå rätt bra hemma grej och enkel. Så står man bara så tills det blir skitjobbigt.

2012-04-11 @ 22:07:44
Postat av: Lisa

Sv: Jaha en sån där grej :) Vi har en sån men jag har aldrig använt den, kanske vore börja! Jag tycker det är roligare att smyga in träning i vardagen än att "nu ska jag gå och träna" blää, haha det vore jag ha tänkt på innan jag tog gymkort i höstas som jag måste vara bunden till i ett år, suuuurt

2012-04-12 @ 00:14:14
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0