Tråkig info.

Nu är det dags för en uppdatering tycker jag.

Julen har rusat förbi, skönt tycker jag.
Självaste julafton var väl inte så speciell, enda ovanliga var väl att tomtarna kom (3 st tomtar!) och alla fick öppna julklappar.

Tycker att dom här mellandagarna har varit mkt mysigare. Vi är fortfarande i byn, sen en vecka tillbaka. Så himla skönt. Det biter lite i magen när jag tänker på att vi snart (exakt när vet vi inte) ska åka till stan. Tomt och trist i lägenheten, blä!

Och guuud vad jag har sovit som en gris dessa dagar. Vaknat vid 12-13 vissa dagar, som idag t ex. Lite ångest men skönt är det.

Inatt var det full måne som fan och jag har sovit som en riktig kratta. Först spelade vi bordshockey till 01 kanske. Och sen har jag vaknat flera ggr, det drar och kryper i kroppen och samma vanliga trötthet känns inte såna här nätter, väldigt irriterande när jag vart halvtrött hela dagen. Nåja, jag fick sova till 12, 13? Imorgon ska jag upp tidigare.

Lillen vaknade också vid 22 och jag försökte söva om honom säkert en halv timme. Han låg så snällt, slumrade till då och då men sen låg han bara och kollade i taket. Kvällen innan vaknade han för att skita och jag tänkte att det var samma igår så vi gick upp. Han var lugn, satt bara i min och mommos famn ända fram till halv 1. Vi spelade ju så han fick sitta med mommo. Jag tänkte att det kanske är nån tand på gång men han kanske också stördes av månen.

Lillen var ju sjuk på julafton och dagarna där i kring. Jag säger bara oooh my gaaad! Han skulle vara i famnen hela tiden och andra dög inte alla gånger. Så det var väl därför julen inte var speciellt mysig. Han hade över 39 graders feber nån dag, snorig och hostig så han orkade inte göra så mycket. Han stod upp (bredvid mig såklart) nån minut/dag men orkade inte busa desto mer. Nån kväll efter alvedon fick han lite energi och kröp runt lite med kusinerna. Men nu är han bara lite snorig och hostig och våran son är sig själv igen, jag saknade honom väldigt mycket! Funderade på adoption där ett tag...

Det som var mest påfrestande var att han knappt åt något dessa dagar. Massa vatten drack han men inte ens omman ville han ha. Det känns inte bra när ens lilla unge inte äter. Och mina regler när mitt barn är sjuk så finns inga regler! Då får han sova med oss, sova när han behöver, äta på natten och vad som helst! Vi har fallit ur rutiner förr och brukar komma tillbaka till dom hur lätt som helst, så det gör inget. Är man sjuk ändras behoven.

-30 har det ju vart nästan varje dag så vi har inte vart ut i onödan. En kväll var jag tvungen att prova nya familjemedlemmen (skoter) trots kylan och en kväll åkte vi skrillor. Ikväll blir det bastu hos grannen och imorgon ska Charlie få lite friskluft för första gången på 1 vecka, det kommer göra gott!

Nu sitter jag i soffan, mamma och Berko stickar kjolar till sina flick-barnbarn, Hilma är på besök, Saga och Ella leker häxor som dricker blod, Tony och Tjalle vilar. Nu kom Ante igen. Nu ska jag göra något, typ äta? Snart är det 2013 och min grabb fyller snart 1 år :))) !

Nu blir det bilder, dom flesta är från instagram (mcitalo heter jag där, välkomna!) så dom som följer mig där och läser här får det lite tråkigt, tjaaooo!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/385436/images/2012/pic_50e00824e087c35c9c6e887d.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0