Mamma/mommo.

Strax sova, ligger redan i sängen.
Väldigt skönt.

Bara det blir söndag och solsidan!
Varför är avsnitten så korta?
En timme skulle dom fått vara.
Men underbart är kort, sägs det.
Jag vet inte om jag håller med.

Hoppas helgen går snabbt så jag slipper den.

Mamma var i stan idag, Charlie blev glad. Han var nyvaken och ville mysa och kramas med mommo, så gör han nästan bara på mig.

Guuuud vad jag önskar att min mor bodde här i stan. Att ha henne nära först och främst. Men det hade vart skönt att ha henne här i stan så hade hon kunnat ge den där hjälpande handen som bara en mamma/mommo kan. Vi säger som om Tony jobbar en kväll och jag vill träna när C somnat, hur många skulle komma och vara barnvakt? Ingen. Men mamma hade ställt upp. Charlie känner sig så trygg med henne, ungefär så som med mig. Jag hade (inte som det är nu i af) nog inte heller litat på andra än mamma och syrrorna ändå så... En dag kanske hon flyttar hit..om hon törs ;-)

Men det hade nog inte funkat att hon bodde i stan..hon hade fått vara mommo på heltid för alla hennes 3 barnbarn är alldeles tokiga i henne! Hon hade inte haft en lugn stund. Saga, barnbarn nr 1 var förtvivlad (som nästan alltid) när mommo skulle åka tillbaka till byn. Hon grät och grät, kramade och vägrade släppa mommo. Mina ögon blev lite blöta för jag blev rörd som vanligt. Silas blev också ledsen och ville följa med och Nina sa att snart har hon en tredje unge som fattar att gråta när det är dags att säga hej då till mommo.

Världens bästa mamma/mommo!
Hon är den jag känner mig tryggast med att lämna Charlie till. Syrrorna också men mamma är nr 1. Hon är kärleksfull, varm, trygg och vet hur man tar hand om barn och just den där biten när jag ser att Charlie känner nästan samma trygghet hos henne som med mig gör att det blir lättare att töja på navelsträngen.

Sen försöker inte mamma att bestämma och sätta "egna regler" för mitt barn, hon frågar hur jag brukar göra och har hon en annan åsikt så respekterar hon ändå hur jag vill ha det utan att lyfta på ögonbrynen. Hon kan säga hur hon brukat göra med oss och har ju självklart mer erfarenhet och många små smarta trix som funkar prima. Och hon är så förstående och snäll. När jag är i byn så tar hon Charlie på morgonen så vi får sova, inte "bara" för att få tid med honom utan också för att hon tycker vi ska få sova.

Sist vi var i byn bråkade han med mig när jag skulle söva honom men när mommo tog över så var han lugn och somnade, haha :)

Nä, mamma/mommo är bäst!
Nästa helg åker jag hem till mtj och jag tror jag ska bli kvar där efter helgen också, jag längtar!!!

God natt.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Typiskt att du ska till byn den helgen som jag jobbar!! Grrrrr

2012-12-01 @ 18:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0