.

Då har fredagen passerat.
Systrar och sambo har kommit hit till byn ikväll, kul! Då har man fler att tjaffsa med. Hoppas på finväder imorgon men jag tvivlar. Var tänkt att dra på ikea med syrrorna imorgon men det blev inget. Det hade varit skoj för när jag och syrrorna är på vift har vi alltid jävligt roligt tillsammans och skrattar mest hela tiden. Sen småtjaffsar vi mycket också men det är kul det med.

Jag har nyss bastat och provade ha kokosolja (som jag stal av syster N) på kroppen och i ansiktet som lotion fast jag sköljde ju bort det och det känns himla bra. Mjukt och skönt. Känns som att det blev mer spänst i hyn. Ska köpa mig en egen burk när jag åker till stan igen. Man kunde även sätta det i armhålorna ist för roll-on så ska man svettas mindre och/eller inte stinka? Lyssnade inte så noga när Nina babblade om det, hehe.

När vi ändå snackar om konstiga saker att bli vacker av så vill jag verkligen rekomendera aspirin mot finnar!!! Sjuuuukt jävla bra fungerar det! Jag har ju lääänge haft problem med finnar som jag aldrig hade i tonåren men efter att jag började använda aspirin till ansiktet så har det blivit bättre och bättre och nu börjar jag få jättefin hy! Det kan komma nån finne då och då men alla småfinnar som annars fanns hela tiden är helt borta! *peppar peppar* Man vågar knappt yttra sig om sånt så brukar det vända när man väl gör det... Det blev bättre redan efter första gången men jag har gjort den lite då och då. Bara 1 gång i veckan. Om du har tillgång till bastu tycker jag att du ska ha det då. Porerna öppnar sig i värmen och då har jag fått bästa resultatet. Glöm inte(!) att alltid stänga porerna med riktigt kallt vatten sen också. Gör det även på morgonen när du sköljer ansiktet innan smink och sen på kvällen också. Det har min vän nyligen lärt mig, att porerna ska stängas också :D Jag är övertygad om att det också har hjälpt mig att få bättre hy!

Jag äter inte heller choklad lika ofta som jag hade velat, det kan också ha varit en del av boven i dramat. Jag äter inte heller lika mkt skitmat och det gör nog också sitt.

I samma veva började jag även käka fiskleverolja och silicea som ska vara bra för hud, naglar och hår. Så det finns nog mycket som spelat roll för att få bort dom där jävla finnarna.

Köp ett paket aspirin (inte ipren, bara aspirin) som kostar typ 50-60 spänn? Jag brukar ta 2-4 tabletter (oftast 3-4st) i en liten behållare, droppa på pyttelite vatten, alltså bara nån droppe och så löser dom upp sig men ta något som du ändå kan krossa dom med så smetar du in det i ditt RENA ansikte och det är ju kornigt och blir som en peeling så massera in det i hela ansiktet och sitt gärna i bastun och massera lite till så det kommer in ordentligt i huden. Ha det i ansiktet i af i 40 min, ju längre desto bättre tänker jag. Det torkar rätt snabbt och får man in det i näsan nyser man utav bara helvete, haha! Jag brukar blöta fingrarna lite och dra på lite mer i ansiktet efter en stund (därför jag tar 3-4 tabletter) för att det känns som att det lossnar för mkt annars, vilket det kanske inte gör men vad gör man inte för att slippa äckelfinnarna :)

Justja, jag har även slutat använda massa skit att ta bort sminket med. Först vart det så för att jag var fattig sen blev det inte att köpa något för att jag visste inte vad som är bra egentligen och mina finnar hade börjat försvinna så jag ville inte sätta något i ansiktet som kunde göra det värre. Till mascaran använder jag bara lite oparfymerad babytvål och resten brukar jag ta bort med våtservetter, funkar skitbra! Våtservetter kan man verkligen ha till det mycket!

Pjuh! Nu har jag skrivit massor som jag inte alls hade en plan på att skriva. Ena handen har domnat bort.

Jag ligger i sängen och ska sova nu, hoppas ni haft en bra fredag!

Bilder från dagen. Jag och Tjalle påväg hem, passade på att ta en bild när vi väntade på hunden. Och en bild på populära celcius som jag har börjat gilla efter ha druckit det några gånger, dom utan kolsyra gillar jag mest. Dom gör i af så att jag inte dricker lika mkt läsk nå mer!


Kommentarer
Postat av: Julia

Det skönhetstipset ska jag allt testa! Tummen upp!

2013-05-05 @ 05:55:17
URL: http://Http://martajuliavictoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0