Okej, en gång till!

Nu började inspirationen spinna i hjärnan, på-en-gång! This girl is on fire!

Det här inlägget tror jag att i af dom flesta mammorna kommer att förstå. 

Jag saknar Lisa. Mig själv alltså. Jag behöver henne ibland, oftare nu än tidigare. Jag känner mig såå lost. 

Missuppfatta inte! 
Jag vill ha mer tid för bara mig själv, då jag kan göra som JAG vill. Det här kanske låter fel i någons öron men jag vill verkligen inte vara ifrån min älskade son. Det är inte honom jag vill ifrån. Jag känner inte att jag måste pausa ifrån honom. Det är så enkelt att jag bara vill få fler (läs åtminstone nån/några) stunder för mig själv, där bara jag får något gott utav det. Där jag står i fokus. Åka iväg en helg (har ännu inte gjort det) och spendera tid med mig själv som jag älskar eller med någon kär vän. Sova tills jag vaknar, strosa i nån stad, ta en fika, äta god middag ute, ta nån öl och vara uppe sent och inte känna någon stress att jag måste hem och sova för att jag nästa dag måste vara tillräckligt fräsch för att orka ta hand om min son. Jag behöver det! Jag måste snart ta ut en ordentlig egentid som bara kommer gynna mig själv medans jag är borta. Men jag vet att jag efteråt kommer orka vara en ännu bättre morsa så det blir ju win-win ändå :) Jag vill kort och gott bara få en helg för mig själv. Ska det vara så svårt och fy skam!? Skulle inte tro det...

Nu tänker jag lägga mig med min feta förkylning, natti!




Kommentarer
Postat av: mamma mormor

förstår dig till 100%, vi mammor behöver vara för oss själva el med oss själva ibland- samtidigt måste barnet vara nånstans där du känner dig trygg att han är- så nån helg ställer jag upp o är med gossen, bara du kommer på nåt att skämma bort dig med ;)kanske nångång när nina el lotta åxå är i byn, vi ser- förstod att nina ska ta f-ledigt snart..så då kan vi ju vara fler, nog för att jag klarar Charlie ensam, men kanske blir tråkigt för han med bara mommo :)Kram jag älskar dig

2013-09-24 @ 09:47:40
URL: http://gwm.blogg.se/
Postat av: Julia

Absolut inte fy skam. :)

2013-10-20 @ 13:14:26
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0