God morgon!

Nu har jag vart vaken över 1h, skönt att vakna tidigt. Jag menar verkligen det.

Jag tog mitt förnuft till fånga och stannade hemma med gossen idag också. Charlie har hostat inatt och jag mår mycket bättre men har en vilande huvudvärk som känns ännu värre om jag böjer mig lite. I mitt arbete springer man runt hela tiden och det är ansträngande så det är lika bra att bli frisk så snabbt som möjligt. Det är inte konstig att min förra förkylning höll i sig i 3-4 veckor, jag sjukskrev mig inte och jobbade på.

Jag har inte vart utanför hemmet sen söndag kväll när jag kom från jobbet så idag tänkte jag att vi skulle ta lite friskluft i af. Jag blir väääldigt uttråkad och ensam här hemma. Har mest legat i soffan men jag har ju ett barn som inte bara vill ligga i soffan och ta det lugnt om man säger så. 

Inatt drömde jag så härliga drömmar och blev lite ledsen när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm.

Efter den här sjukan hoppas jag innerligt att vi får förbli friska. Herreminjävlagud vad jag är less på alla dessa sjukor som härjat sen lillen började på dagis. Innan jag fick barn var jag nästan aldrig sjuk, några få ggr/år bara. Det skulle vara kul att för en gångs skull få plocka ut en 100% lön, det har inte hänt sen jag började jobba i höstas, helt sjukt! Men det känns som att hösten och fram till nu är årstiden för dom värsta sjukorna. Nu ska jag googla på vad man ska äta och få i sig för att höja kroppens immunförsvar till max. 

Ha de!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0