-snart är det jul hos Dafgårds igen !

ojojoj, jag skriver så intressanta saker.. bara en massa tråk saker..
men jag vill ju skriva så jag måste skriva... och de råkar vara en massa onödigt vetande,
vänta bara tills jag oxå har familj, riktigt jobb, hund, villa, volvo och allt de där,
då kommer de förhoppningsvis bli lite intressantare : )
men tills vidare får man skriva de tråkiga och onödiga sakerna...
de händer inte så mycket i mitt liv nå mer,
men i mina tankar och i min hjärna, där händer de grejer ska ni veta !
hoppas dom vågar bli verklighet nångång oxå, annars kommer jag dö med jordens dödsångest !

snart är det som sagt jul, det vet alla... många hatar julen,
många barn i skolan blir bråkiga, ivrigare, rörligare så här innan jul..
många har väl föräldrar som bråkar då, föräldrar som super, barn som är
skilsmässobarn som måste vara hos mamma eller pappa, blir mamma lessen nu?
blir pappa lessen nu?
julen är knepig för många...
jag tror jag älskar julen ändå, för då samlas hela familjen och vartannat år mommos och moffas barn, barnbarn och barnnarnsbarn, och de är härligt !
och mommen och moffen är ju alltid med förståss om inte NÅGON knycker dom..........
då livas huset upp med glädje och barnskrik och skratt, och det är underbart, fast de kan va jobbigt oxå : P
men det är ju bara för en dag...så man klarar sig...
men visst har jag oxå många tråkiga minnen från julen.. men som med allt annat som hänt under barndomen
så vill jag bara glömma allt och låssas som om inget hänt,
men på senare dar har man börjat minnas lite mer och mer, saker som man förträngt, jajja..
Men jag tycker att julen är en tid man ska vara snäll och umgås med dom man älskar,
julen ska ju inte vara då nån ska vara ensam och ledsen..
men så är det ju ändå på mååånga många ställen..

image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0