Is this your life, Jackie Brown?

>>>det är en bra låt de Jackie Brown - John Mellencamp

Jahaja, data nördar mig lite nu oxå, de måste ju hända de också..
Alltid nu för tiden när jag ska sova så tänker jag på MAT, sen på en massa goda kakor,
som man kan ha efter maten... och sånt...
Ligger och tänker att jag ska göra en recept bok,
köpa en fin bok som kan hålla i flera hundra år och be mamma skriva ner några enkla recept
som till exempel makaroner och korv & sånt.. eller kanske inte riktigt såååååååå men
sån mat som mamma gör så gott, som korvstroganoff, pasta me baconsås (försökte göra som mamma sa
men de blev inte såååå lyckat..) och skulle ju va kul att köpa fryst kyckling och sen krydda själv...
men inte fan kan man de.. neeejneej.. men jag och Dustin brukar laga mat, ja nästan varje dag hittar vi på nått..
Näe, inget svårt, de handlar mest om makaroner..och tillbehör.
Men man blir mätt och gott blir de ju för de mesta.. de går alltid att äta iaf.
Nu får de va slut pratat om mat.


Jag saknar min Moder... tror jag.. eller så lurar jag mig jsälv att jag gör de...
äääsch jag vet att jag gör de !
Det är jobbigt att tänka på vissa saker ibland, man önskar ibland att man
fick nå super krafter och kunde göra en massa saker... man skulle kunna göra underverk..
så skulle jag kallas för V.B.L.O.M - Värsta Bästaste Lisa Och Människa.. haha.. jodddåååå

Jag och Tony har kommit på en sak vi ska uppfinna - en flygande säng... de skulle vart skit fränt.
Jag har egentligen inget vettigt att skriva, om jag ska vara helt ärlig.
För ärlig ska man vara, fult att ljuga, om min mamma lärt mig nått så är de att man inte får ljuga !
Sen om man bråkat med syskonen eller kankse med mamma så sa mamma att de var
Böppä Äijä (djävulen) som satt i örat och viskade åt oss att vi skulle vara elaka
och att vi inte skulle lyssna på han, vi skulle hellre vara snälla och lyssna på Gud som sa åt oss att vara snälla...
Sen när man gav upp bråkandet och jäkelskapet så sa man förlåt och då tog mamma bort Böppä
från våra öron, sen slängde hon honom i pannan, eller nått sånt så skulle han stanna där oxå !
haha, jaa, jag tycker de var bra av min morschaaaaaaaaaaa..

Min mama är en bra mor..
Önskar att jag också hade en pappa..
Eller jag har ju en, men.. hade velat ha en pappa som var som en pappa..
En pappa som inte var helt jävla psyk i huvudet.. Jag är så rädd att bli som han..
de är nått jag verkligen inte vill.. usch och fy.
Men jag älskar ju han ändå för att han är min pappa... fast det finns så mycket han förstört/förstör..
Och de värsta är att jag tror inte ens han ångrar sig för allt han gjort mot oss,
För han är bäst och störst, ingen är lika smart som han förstår ni.. enligt han själv.
Tycker det är jävligt synd att han skadade ryggen och nacken så han inte kan jobba nå mer...
Kan förstå att han mår och har mått skit efter den där helvetes olyckan !
Tänk att inte kunna göra något man tycker om och även nått man var grymm på !
+ att han hade väldans hög lön back in the days...
Nu förtiden får familjen leva som kyrkråttor som även bor i en liten äcklig skokartong..
Jaja, sånt är livet, man kan inte göra något åt de..
De är inget man gråter om precis, för man ska inte gråta åt saker man ändå inte kan göra något åt...
helt onödigt.
haha ja, vad fan hjälper några tårar? förstår de verkligen inte..
Glädje tårar är en annan sak.. jaja slutet gott allting gott?

önskade han ockå nångång att han inte ville bli som sin pappa?
Varför blev han de då? Kanske värre också? ja jag vet inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0