alkohol och skit

God morgon, god dag, god kväll, för mig är det morgon stund i af.

Igår var jag hemma halva dagen sen spelade vi fotboll, det var rätt så roligt, alla mina vänner & jag har så jävla bra kondition ! haha

Lotta & jag skulle ju hälsa på våran storasyster, men näe, man duger inte på helgen, inte hade hon tid för sina småsyskon inte.. nej nej...
Drog hem och var med min älskling efter fotbollen ist, kollade film och fettade på gottigheter.

Efter det stack jag iväg med Emma och Alexandra, vi hade skojjsigt, så längesen jag vart med tjej kompisar, utom mina systrar dårå, så jag fick lite damp förståss... Kollade in stadens utgångskandidater, gick på mommas och satt där med våra knas vänner, dom är roliga. Ronny ville inte stå i kö till ferrum, så han tyckte det skulle vara smartare att boka ett hotellrum, men det fann inga lediga.. haha...

Det är så himla roligt att vara nykter på krogen, det är så roligt att se fyllons dumheter med nyktra ögon, det är så löjligt ! Inte fan vågar man vara full nå mer, haha, skämmigt ju... Kärringar som kollar snett på en, men jag minns i af de nästa dag, inte ni..
Jag kom på ännu en gång att jag sitter mkt hellre hemma med min älskling och käkar chips och kollar film en helg ist för att alkoholisera mig. Dom flesta som är fulla gör och säger saker man aldrig hade gjort och sagt om man är nykter, det är det som stör mig så mycket, och det är det som är så löjligt, alla brudar går omkring och tror att dom är porrstjärnor (fast dom ser förjävliga och ÄCKLIGA ut för att dom är så jävla packade) , killarna är ungefär likadana, fast dom bjuder och bjuder och låsssas vara rika och tror att dom får mer respekt då, eller nått... Jag menar inte att jag själv inte blir en packad äckel tjej som tror jag är bättre än alla andra, men jag försöker undvika det, för jag tycker det är löjligt och onödigt.
Klart det är roligt att gå ut nångång med kompisarna, men jag hade lika gärna kunnat bjuda hem allihopa på en filmkväll och umgås på det sättet ist. : D

Jag låter som värsta tråkmånsen, det kanske jag är, men jag tycker man ska tänka på vad som är viktigt i livet och skita i det som egentligen inte ger en något alls.
Berko är i af min nya bästis, känns som att hon är den jag vart mest med under mina lediga dagar på sommaren, har hon hjärntvättat mig ? : P Men vi har faktiskt planer och jag hjälper hon att hitta bh:ar... haha..

Jag säger inte att jag aldrig mer kommer dricka och bli full som ett svin, men det är faktiskt lite onödigt, det kan ni väl hålla med mig om ? Tänk alkoholister som dricker och dricker för att (antagligen) dämpa någon smärta, tror ni dom mår bättre ? Näe, dom blir bara fula och ser äckliga ut och mår inte ett dugg bättre efter deras alkohol intag, det enda som händer är att deras nära försvinner från dom och är arg på dom...
Och nu menar jag inte heller att alla på krogen är alkoholister : P haha näe nu ska jag sluta predika och låssas vara seriös...

Emma är hemma igen, FAN va bra ! ! !


Men jag måste erkänna att jag saknar lite mina dagar som fylleartist och när jag inte behövde bry mig om något annat än att bli askalas varje helg... veckodagar och sånt... Jaja : )

Kommentarer
Postat av: Nina

du är dum med mig du..

2008-08-25 @ 20:55:49
URL: http://ninokalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0