eeh, kiruna?

Vad fan finns det här egentligen?
Eller det finns väl en massa, men inget för mig,
känns det som...
Om man inte har världens bästa betyg från
gymnasiet och vill ha ett fast roligt och någorlunda betalt jobb,
vart söker man då?
Enda jag kommer på är att jobba med gamlingar eller gruvan,
men alla vill ju inte jobba på dom ställerna...
Sen det här med att vicka, de är inte så kul,
eftersom dom ringer samma dag som man ska få jobba.
Det är inge roligt alls, man kanske har tänkt göra något annat
så tappar man suget på att jobba, fast man skulle behövt göra det...
Jag vill ha ett jobb med fasta bra tider så man kanske någongång
i sitt liv får en fast rutin på sin vardag...
Det vill jag ha, men hur får jag något här i Kiruna?
Det är ju det som är frågan...
Måste börja våga satsa mer, så som jag gör i mina tankar,
fyfan vad jag är bäst i mina tankar alltså, gälle bara att få ut dom
så dom blir verklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0