syskon

Vad är det för dag idag ?
Eller, jag vet ju att det är onsdag...
Men vad blir det för sorts dag idag ?

Idag tänker jag på hur mycket jag älskar mina syskon.
Dom är fan bäst. Jag är så jävla lycklig att dom där 3 är mina syskon.
Nina, min storesyster, jag ser upp till henne, hon är cool och helt galen.
Hon bryr sig inte vad andra ska tro om henne när hon kanske skriker
och flummar ute bland folk. Fast dom flesta tror nog i smyg att hon rymt från psyket...
Hon gillar inte att prata om sina djupaste känslor allt för ofta
men det är så lätt att läsa av henne när hon är lite nere.
Alltid när jag blir nervös eller inte vet vad jag ska säga eller göra
då tänker jag; Vad skulle Nina ha gjort i denna situation ?
Så gör jag det jag tror hon skulle ha gjort, det är sant,
men jag har aldrig sagt det högt förut.
Nina har lärt mig att tycka att det inte är felannorlunda människor.

Lotta min söta lillasyster är alltid så snäll, rar, duktig, lite blyg, glad och lite knasig.
Just nu har hon ångest för att hon inte vet vad hon vill bli när hon blir stor.
Kan tänka mig att hon fällde några tårar igår.
Hon vill aldrig något dumt mot någon, man hade kunnat tro att
hon är syster till Jesus Kristus.
Hon har fått mycket av mammas personlighet, vilket är bra.
Jag hatar när Lotta är trött på morgonen och kvällen
för då blir hon så tjurig och då tål hon inte att vi retas med henne
och så vill hon inte göra nått då.
- Håll käääften ! Sluta ! Kan man få höra dom gångerna.
Man blir glad av Lotta och ibland arg för man blir
lite avartsjuk på henne för att hon är så duktig på saker hon gör.

Sebastian, våran lillebror, 8 år yngre än mig, 10 år yngre än Nina
och 5 år yngre än Lotta, han har växt ikapp oss allihopa med sin längd
och sina enormt stora fötter, helt galet tycker jag.
Sebban, Sebbe, Stina, Bastina, Lort unge, Se-eeb,
vad kan jag säga, kärt barn har många namn !
Sebban är lite slö i skolan men när han väl lägger manken till
så gör han allt så jävla bra !
Han är grym på slalom, snow board, twin tips, skate board,
cykling och allt som har med hoppande och trixande att göra !
Han är även så jävla rolig ! Han är svin bra på att imitera
och hitta på roliga skämt. Skådespelare vore han bli.
Fast jag tror han hade kunnat bli proffs på sitt hoppande och trixande också.
Justja, han är himla duktig på gitarr också !
Det är inte klokt vad han kan !
+ att alla trix och gitarrspelande har han lärt sig själv.
Kanske sett på tv och sånt, men de är ingen som berättat hur han ska göra,
han bara gör och blir sjukt bra på det, sån är min bror !

Vi har alltid så kul när vi är med varann och såklart så
är vi som dom flesta syskon som bråkar då och då
men det är sällan allvarligt. Vi kan säga vad vi tycker
om varann, man kankse blir arg men sen förstår man
att man kankse gör si och så och då blir det fel.
När vi alla är samlade så känner jag mig hel !
Är det bara 2 av oss, eller 3 av oss så känner
man att det är något som saknas.
Klart jag vill umgås ensamma med dom ibland.
Men det är som allra bäst när vi alla är samlade.
Vi är hög ljudda och oftast glada, men jag tjurar väl till
lite då och då ; p
Jag är sååååå glad att ni är mina syskon !
Ni är så viktiga för mig och jag vet inte vad jag skulle
ta mig till om någon av er försvann...
Alla ni tre har något speciellt så ni gör så jag känner mig speciell.
Kommer alltid älska och finnas för er !






Kommentarer
Postat av: peka

vad fiiint..

2009-04-29 @ 14:13:12
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: lisa

: ) danke

2009-04-29 @ 15:11:09
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: lottabecca

Nåå :) jag tycker samma sak,vi är bäst. Vi är bäst tillsammans :D älskar dig storasyster

2009-04-29 @ 15:24:21
URL: http://www.blogg.se/
Postat av: lisaaaaa

yes, love you 2 : )

2009-04-29 @ 16:43:46
Postat av: nina

Men vad säger du är jag konstig....ja kanske jag är....lite bara :) hahaa.men jag brydde mej för mkt förr om vasd folk skulle tänka o tycka o nu ids jag inte det nåmer, o det är mkt roligare!

Du är bra du Lisa..



Du glömde Blom-Erik

2009-04-29 @ 17:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0