bli bättre

Det känns som att jag har så många  funderingar
så jag inte får ut en enda till ord.

Jag funderar så mycket över framtiden,
det känns läskigt och lite spännande.
Men jag är ju jag så jag gör så det känns mer läskigt än spännande.
Jag tänker; tänk om det händer, eller det, det eller det.
Vad ska jag göra då? Kommer jag klara det ?
Allt som händer har en mening, ska jag fortsätta tro på det,
eller kan man själv styra allt som händer ?
Är människor som ett mjölkpaket som har ett bästföre datum ?
Jag tror det, eller jag vill tro det, för der är lättast så.

Jag ska i allafall sluta vara dum nu och bli en snäll människa istället.
Det är dumt att säga dumma saker om andra människor som man inte ens känner.
Ja, jag har sagt & gjort mycket dumt, men det har väl dom flesta?
Och jag säger ju här och nu att jag ska sluta vara dum,
så jag gör framsteg och vet att jag gjort fel.
Är någon dum med mig så är det deras problem, inte mitt.
Tänker aldrig mer tillåta någon behandla mig illa,
för jag är värd mycket mer än så !
Och jag ska verkligen försöka behandla andra människor mer rättvist.
Det är ju inte mer är rätt... : )

Ha en bra dag allihopa !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0