jag vet

Nu ska jag gå och lägga mig.
Nu kan jag sova med gott samvete-
Jag har gjort något och förtjänar att sova !
Jag kommer sova gott, hoppas jag.
Trots den lilla sängen jag ska få sova i.
Justja, senaste natten drömde jag om Jonas,
det var ett tag sen han besökte mina drömmar...
Jag såg som bara hans ansikte och axlar, som ett skol-foto-porträtt.
Han hade en röd t-shirt på sig och skrattade och log !
Jag och den andra (vem det nu var) som var med i drömmen
sa nått, kommer inte ihåg vad det var just nu, men mindes de tidigare.
Var kul att se han igen på det sättet, med leénde och allt.
Jag tror att jag ännu inte riktigt förstår att han är borta...
Det är snart 5 år sen, 5 ÅR SEN !? Räknar jag verkligen rätt ?
Det är ju helt otroligt.
Minnet från dom där två dagarna minns jag som om det vore igår.
Inte lika lätt att berätta om dom högt
men jag ser bilderna som om det vore ett foto, eller en film...
Äsch, jag vet inte. Tycker bara att det är synd att du inte fick mer tid på jorden.
Vi saknar dig Jonas.
Jag vet att du är på en finare plats än denna jord.
Jag är övertygad. Jag bara vet. Allt kan inte sluta som mörker.
För mig är det overkligt.
S o v   i   r o   g a m l e   v ä n .

Hmm, hade inte tänkt skriva ett långt inlägg.
Det bara blev.
Tänkte bara skriva god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0