lisa har äntligen lärt sig att läsa

Justja, i förrgår natt när jag jobbade läste jag ut en till bok.
Den var inte bra. Sann historia från Kiruna.
Väldigt hemskt det som hände. Men boken var skriven
på ett så konstigt sätt så man bara väntade,
jaha, när ska boken dra igång ? Är den inte slut snart?
När ska jag få läsa om djupet i boken ?
Det kom aldrig.
Den var så dålig. Inte alls min stil att läsa
något som var skrivet på det där viset. Mysko är ordet.
Minns inte ens vad boken hette. Sorry.

Inatt började jag i af med en ny bok.
Den heter Äcklig. Har läst  en tredjedel av den
och den var så bra. Så hemsk. Den är skriven på rätt
sätt enligt mig. Detaljer. Man får en bild över hur allt ser ut
och hur det hade varit, om man kollade från sidan i verkligheten
när detta hemska hände. En mor som är väldigt elak mot EN av sina döttrar.
Så kände man inte alls i boken jag skrev om innan.
Det var som att läsa mystiska dikter som man inte fattade ett skit av.
När man läser en bok så ska man ju se allt framför sig.
LÄS denna bok !




Kommentarer
Postat av: Nina

Var det Askungen du läste?hihii

2009-11-21 @ 20:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0