vas ä mossan ?

Måste säga att det känns skit jävla bra att jobba fast
det inte är det jobb som jag allra hellst vill ha just nu.
Det är helt okej i allafall.
Wooo, positiv tjej ! Bra va ?
Ibland när livet flyter på lite för bra blir jag
alltid lite rädd och tänker "när ska det här krascha då?
Vad för hemskheter ska hända här näst?"

Wooo, negativ tjej.
Förlåt för att jag drog ner den där glädjen så fort men
det är inte allt för ofta typ allt känns prima.
Då är det väl inte konstigt att jag blir rädd när jag
känner en känsla jag nästan aldrig kännt förut...
Jaja, skit i det, ni fattar ? Bra.

Nu ska jag berätta en rolig sak som jag gått
och fnissat åt hela dagen.
Så här var det:
Innan jag började jobba så gick jag till Nina & Saga.
Dom klädde på sig, vi gick ut med "skotern" som Saga
kallar sin nya rattkälke för och promenerade mot stan och
vandrade omkring på Kirunas snöiga gator.
Vi gick in på Inter sport, Nina gick lite före mig & Saga mot skorna.
Saga säger till mig:
-Lisa, vas ä mossan ?
Jag blev jätte förvånad och sa:
-Va? haha, morsan?
-Mmm... sa Saga som om det inte vore ett dugg märkvärdigt.

Hahaha det var så kul. Saga tilltalar oftast sin
mamma med hennes namn, Nina. Väldigt sällan
som hon säger mamma och helt plötsligt säger
2 åringen morsan, hahahaha...
Hon är så rolig den där ungen !


Kommentarer
Postat av: lotta

haha nåå vad söt hon är :) gulligulli

2009-11-11 @ 09:47:49
URL: http://hellete.blogg.se/
Postat av: mama

he he va gullig hión är, hon tycker väl det är mkt tuffare att säga morssan ;-)

Du, det där att tänka när allt är toppen, att när ska det här kracha...man borde kunna tänka tvärtom, när allt är alldeles botten; tänka att snart blir det toppen igen, att det jobbiga, sorgliga varar inte förevigt ;-)

2009-11-11 @ 09:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0