Tack för inbjudan till livet

Imorgon åker jag till byn.
Imorgon åker vi till byn.
Det ska bli skönt. Jobbigt att sova utan älsklingen min.
Men det ska visst vara nyttigt för par ibalnd.



Det går framåt.
Jag kämpar på.
Jag vill bli bra.
Jag håller på att döda dåliga tankar.
Jag har blivit bättre. Hoppas det håller i sig.
Jag är som en bok som har varit stängd för alltid.
Som en blomma som aldrig kunnat blomma ut ordentligt.
Som ett litet barn som varit instängd i hela sitt liv.
Det kan inte vara lätt att öppna den boken, den blomman och det barnet.
Allt har grott i över 20 år och så kommer du och visar mig kärlek.
Klart jag blir rädd och skriker och gråter samtidigt som jag hatar.
Det är första gången barnet ser ljus.
Klart barnet blir rädd när hon för första gången ser ljuset.
Det kan inte vara lätt att ta emot känslor som aldrig kommit fram
förrän du slog ner muren jag byggt upp hela mitt liv.
Den muren har jag lutat mig mot. Muren var min trygghet.
Det här skalet hade inga känslor. Tillät inga känslor.
Helt plötsligt kommer du och är min nya trygghet som jag lutar mig mot när det känns tungt.
Du har känlor. Du har gett mig känslor. Du låter mig ha känslor.
Som du kämpade för att få mig. Kommer alltid vara tacksam för det.
Kommer alltid vara tacksam för att du orkar med mig.
Att du fortfarande efter 2 år tröstar mig som om det vore första gången du såg mig gråta.
Jag blir lycklig med dig. Jag älskar dig så otroligt mycket.
Jag är så glad över att du har lärt mig att älska.
Det är för dig jag kämpar för att bli bättre.
Du gör så jag vill bli en bättre människa.
Jag kan göra allt för dig. Om det så ska betyda att jag måste
svälja min stolthet ännu mer så gör jag det för dig.
Jag ska vinna den här dumma kampen mot mig själv.
Bara för dig Tony. Jag älskar dig så mycket och det vet du om.
Utan dig hade jag nog aldrig kommit upp från den där gropen.
Du orkar med mig än idag och det kan bara betyda en sak.
Att du helt enkelt är bäst ! : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0