Hem längtan

Tvättmaskinen snurrar sin andra omgång för idag.
Solen skiner in genom fönstret och värmer min högra axel.
Jag har städat lite idag. Ej damsugit. Ej moppat.
Åt middag med min karl på coop idag. Han var så hungrig. Dagens, blev det.
Handlade mega stor resväska, blodapelsiner, toy, tvätt och skölj medel på coop.
Börjar jobba klockan 21. Ska sola innan dess.
Kommer missa Desperate housewives.
Det känns helt meningslöst att vara tillbaka i Kiruna igen.
Vi kom igår. Helt onödigt. Jaja, jobba måste man. Men ändå.
När man bor här uppe vill man allra hellst bara vara ledig nu under våren.
Jag vill vara hemma i byn och känna den där härliga känslan.
Inga måsten. Verkligheten känns så långt borta när jag är hemma.
Att vara ute i det härliga vädret. Umgås med alla vackra fina människor
som bor där och dom andra som också kommer hem under härliga våren.
Så vill jag ha det nu. Jag vill ha mer tid med er by-bor.
Mer tid.

Samtidigt är jag så otroligt tacksam över att jag har fast jobb ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0