hej då 2010, hej 2011

Nyårsafton imorgon.
Hej då 2010, välkommen 2011.
Spännande. Undra vad som kommer hända
år tvåtusenelva? Jag tycker det är lite skrämmande
och väldigt läskigt att tänka på framtiden.
Vad kommer hända?
Kommer det hända något hemskt som absolut inte får hända?
Nä, jag blir rädd när jag tänker så.
För man vet aldrig vad som ska hända.
Hemskheter kan hända nu, om en minut, imorgon,
om en månad eller när som hellst. Hjäääälp, jag blir mörkrädd.
Så får man egentligen inte tänka, risk för tvångsintagning på psyket.

Jag kommer i af fira in mitt nya år här i byn, mertajärvi.
Jag kommer vara nykter, det blir andra året i rad på
väääääldigt länge. Det känns som att om jag börjar
året med familjen, älskling och nära på det viset så
får det nya året en riktigt fin start.

Vad hände år 2010 egentligen?
Jag tycker det här året gick så snabbt så jag
knappt hunnit blinka.
Jag fick fast jobb from 1/1-10. Väldigt bra start på året.
Jag har blivit ett år äldre, kanske lite klokare och kanske
lite mognare på vissa sätt. Det här året har varit själsligt.
Jag har fått möjligheten att jobba med mig själv.
Jag har fått lära mig att glömma det dåliga.
Gå vidare.
Min själ har fått läka litegrann.
Jag är äntligen, efter 23 år påväg att bli hel.
Inte ännu, men snart. Förhoppningsvis.
Det känns bra att försöka bryta dom gamla
dåliga vanorna för att istället göra något bra av det.
2010 kan jag sammanfatta som en resa för min kropp och själ.
Det låter väl fint?

Jag vet, jätte trist med massa text bara.
Men när jag kommer hem till stan igen så
ska jag se till att bjuda på fler bilder.
Om ni orkat läsa allt så har ni vunnit en trisslott, grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0