en vit jul ska det vara för alla barn

Hej bloggen, det tog inte så länge för mig att få
dig uppdaterad.
Well, well, what´s new?
Inget.
Inget ni behöver bry er om :p
Nääädå, inget intressant.
Jag hade kunnat dela med mig av mina tankar,
dom är ju alltid intressanta, eller hur?

Julen.
Varför dricker så många vuxna då? (som firar med barn)
Har ni inget vett!?
Hur kan ni? Mår ni inte dåligt över er själva då?
En öl, ett glas vin, det gör väl inget.
Men ni som tar firandet överstyr så det inte
längre är något för barnen,
varför?

Sen finns det dom stackars barnen som har
föräldrar som dricker varje helg,
eller t om vardagar. Det är också hemskt.
Det vet väl jag.
Jag känner med alla barn som går igenom det jag
själv fått gå igenom -jag vet precis hur det känns.
Det är något jag önskar alla dessa barn fick slippa.
Jag lider med er så mitt hjärta värker.

Julen kan ni väl ge era barn?
EN dag om året.
Är det inte lite egoistiskt att se en party möjlighet
på julafton, dagen barnen längtar till, den dagen som
BARN räknar ner till.
Tycker ni inte att det är lite egoistiskt att förstöra det för ett barn?
Om ni ändå ska dricka kan ni låta barnen
fira med någon annan.
Innan julen är man orolig. Ska pappa/mamma dricka då?
Eller ska vi få en fin jul?
Sen när barnen kommer tillbaka till skolan efter
lovet och alla frågar vad man gjorde på julen
så kommer barnen att känna skam.
Skam för att man inte fick fira som alla andra,
skam för att mamma/pappa var full och allt spårade.
Sen låssas framför hela klassen att julen var
fantastisk, även hos oss. Jo jajjemensan.

Nä, jag är totalt emot alkohol+jul+barn.
Det är fel.
Så länge man kan hålla det på en anständig nivå.
Julen är barnens.
Och vad fan firar ni för?
Är det ni som räknat dagar tills dopparedagen kom?
Ni som gjorde så här mot era barn, även detta år,
ni vore skämmas. Hoppas ni skäms för det gör era barn också.




Kommentarer
Postat av: Pia

Bra skrivet av dig och så rätt!

2010-12-30 @ 15:01:06
Postat av: Lisa M

Tack så mycket :)

2010-12-30 @ 15:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0