Aj aj aj

Det slog mig som en knyten näve i magen.
PÅ MÅNDAG BÖRJAR JAG JOBBA IGEN.
Fy fan vilken ångest.
Jag har inte den minsta lust. Det drar musten ur mig
bara jag tänker tanken.

Tre veckor går alldeles för fort.
Tre veckor är alldeles för lite tid att vara ledig
och samtigt kunna koppla av ordentligt och slippa
en endaste tanke på jobbet.
Min hjärna. Mitt psyke behöver mer ledig tid.

Än är det "bara" torsdag. Så 3 hela lediga dagar kvar.
Nu måste jag tvångsnjuta.

Veckan i sthlm var alldeles underbar. Vi hade så roligt.
Sen när folk frågar, vad gjorde ni då?
Man bah, ööööh, jag vet inte. Promenerade runt?
Vi har njutit av varandras sällskap och haft det mysigt.
Vi kan kalla det en nystart. Och det kändes bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0