Åska & dröm

Ooh, hörde ni åskan imorse?
Jag vaknade av allt dunder & brak. HÄRLIGT.
Det var så mysigt så. Tänk er att ligga i ett jätte mörkt sovrum,
du har sovit jätte gott hela natten, har den perfekta värmen under täcket,
du ligger så skönt & perfekt i din underbart sköna säng, så börjar det åska också.
Hade jag kunnat spinna som en katt så hade jag gjort det då.
Det där var lyx. Mer åska tack !


Sen har jag drömt mardrömmar heeeela natten.
Fråm det ena till det andra.
Drömde ännu en gång att Mertajärvi skulle sköljas under vatten av en tsunami.
Jag gick med Silas i barnvagnen och såg att vattnet (i badstranden) började
bete sig märkligt. Jag började springa. Sen tog jag Silas från vagnen till famnen
och höll i han så hårt jag kunde, för jag ville verkligen inte att han skulle fara illa.
Jag sprang och sprang. Sen var Nina med helt plötsligt.
Vi var tvungna att klättra upp för en sand vägg i rötter som brukar hänga så där.
Jag kom upp, men visste fan inte hur jag skulle hjälpa upp Nina ! Paniiiiiiiiiiik.
Sen kom det fler folk, dom började klättra på samma rötter som Nina och då gick
rötterna av. Jag hoppade ner och blev sur på dom och gav dom en utskällning och smäll.
Plötsligt var vi någon annanstanns och drömmen tog slut. Detta var en hemsk dröm.

Sen drömde jag att alla i min familj, utom jag, skulle åka på semester.
Jag blev ledsen och bråkade med dom. Speciellt med mamma.
Innan dom åkte var vi hos mig, jag bodde på sjunde våningen.
Lotta & Saga satt vid fönstret och hade det öppet, jag hade en fönsterkarm utåt
också och IDIOT Lotta (tyckte jag i drömmen) lät henne klättra där !
Jag höll på att bli galen, ungen kunde ju ramla ner. Inget kunde jag göra.
Varför vet jag inte. Sen när dom väl åkte blev även Ninas man kvar.
Han ville ligga med mig, jag sa att han var sjuk i huvudet och att han är
faktiskt tillsammans med MIN SYSTER och att jag absolut aldrig hade trott något
sådant om honom och att jag aldrig hade gjort så mot min egen syster.
Ååååh, hela drömmen var kaos. Mamma sa inte ens hej då till
mig när dom åkte på deras semester.

Jag drömde mer hemskheter men just nu minns jag inte vad.
Såna här drömmar dras jag med hela tiden.
Jag är period drömmare, och nu är jag i period.
Det är kul att drömma men att allt kan bli så jäkla sjukt !

Drömmer jätte ofta om hemskt vatten och tsunami.
Är även jätte ofta på flygplatser. Där är jag alltid förvirrad
och har inte en aning om vars jag ska ta vägen.

Ursäkta mig för den långa texten, men ni måste ju inte läsa ; )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0