vinterviken

Har städat klart för en stund sen.
Tvättat en maskin.
Nu sitter jag med min röda morgonrock på och med
ögonbryns och ögonfrans färg kladdat i ansiktet.
Kommer, som vanligt att se ut som ett livslevande träsktroll
när jag tvättat bort färgen, som ändå sitter kvar i huden ett
tag efter tvättningen. Eller "vinterviken" som jag och mina
systrar brukar kalla det för när någon har fula feta ögonbryn.



Ni minns väl den här filmen...? Vinterviken.

Alla kan väl kolla tillbaka på något gammalt fotografi på sig själv och tänka:
"Hur fan tänkte jag när mina ögonbryn såg ut SÅ DÄR!? Vad fan
tänkte jag ? Tyckte jag verkligen att DET DÄR var snyggt !?"

Jag är än idag sämst på att göra mina ögonbryn vackra.
Men - dom har varit värre.

Nu ska jag duscha !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0