havet och jag

Jag sitter och kollar utlands resor på nätet.
Eller närmare bestämt så kollar jag på resor
till Thailand. Dit vill jag! Tre veckor.
Men jag blev så förbannat rädd när vi var i Tunisien.
Efter att vi badade och lekte i vågorna,
när en våg drog ner mig på botten (två ggr t om) och jag inte kom upp
så snabbt och trodde jag skulle dö.
Det var ju bara en vanlig havsvåg.
Då började jag tänka hur farlig och stark
en tsunami skulle vara. Jag vågade knappt bada mer i havet.
Jag som älskar havet. Älskar att bada i hav. Har alltid gjort det.
Jag var rädd när jag skulle sova, för jag hörde vågorna
från havet och var bombsäker på att det var en tsunami
som var påväg. Sen om dagarna kollade jag ut över havet hela tiden
för att se om det kom en tsunami och tyckte hela tiden
att jag såg en tsunami komma. Det var väldigt jobbigt.
Men jag vill övervinna min rädsla. Jag vill inte vara
rädd för något jag älskar. Skulle det hända så kan jag inte
göra något åt det. Jag kan ju inte undvika det resten av
livet bara för att det kan hända.

Sen är jag så jäkla orolig när min syster ska åka
till Thailand nu till våren. Jag är redan orolig.
Får ont i magen varje gång jag tänker på det.
Tårarna är inte långt ifrån. Tänk om min lilla lilla lillasyster
skulle försvinna i vattnet.
Jag får inte tänka såhär men jag gör det ändå.
Syrran kommer ha en underbar resa och det kommer
bli så kul att höra hur resan var när hon kommer hem :-)

Jag ska också åka och jag ska inte vara rädd!!!!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0