am I evil?

Igår när jag gick och la mig så var jag sååå frusen.
Hade yllisar på mig.
Mina händer kändes som två istappar.
Försökte värma mig under täcket.
Låg blickstilla så det inte skulle komma in nå luft under täcket.
Bäddade in mig så jag såg ut som en larv.
Jag fick syn på att min säng kamrat inte använde sitt täcke.
Eller han hade den bara på fötterna.
Då tänkte jag. Det är väl bättre att jag tar hans täcke när jag fryser så mycket
än att täcket inte används alls? (nästan inte alls)
Jag knyckte till mig täcket, satte det på mig och började känna värme.
Det var så skönt. Varmt och skönt.
Kollade på Tony, han såg lite frusen ut. Han fick en liten
kant av sitt täcke på axeln.
Jag trodde att han skulle vakna om natten och ta tillbaka sitt täcke
eller i af krypa under mitt. Det kanske han har gjort.
Men jag vaknade i af med två täcken på mig imorse.
Tänk om min älskling har fått sova utan täcke hela natten?
Han brukar ofta slänga ner täcket på golvet och alltid fattar
han som inte att komma under mitt täcke. Inte heller att ta upp sitt täcke från golvet.
Stackarn.
Till på köpet är det väldigt kallt i vårat sovrum.
Har inte ens elementet på.
Ska bli spännande att höra vad han säger. Om han frysit hela natten eller ej.
På morgonen innan han gick till jobbet så sa han då att han frös, haha.


Kommentarer
Postat av: lotta

Marcus brukar sparka ner sitt täcke i fotändan, sen på natten när har börjar frysa så rycker han i mitt täcke, då brukar det bli lite dragkamp som jag alltid vinner. Men sen så brukar jag alltid vara så snäll och ta hans täcke och lägga det över honom.. så han inte försöker ta mitt igen :P

2010-10-25 @ 18:50:26
URL: http://hellete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0