EFTERLYSES!

Jiiiha! Jag kom upp ur sängen.
Ställde klockan att ringa nio.
Har snoozat en liten stund bara.

Mina ögon ville inte öppnas.
Dom ville vara stängda.
Så har det varit hela den här veckan fast jag sovit 12 timmar.
Ögonen vill fortsätta sova.
Men kroppen har känts utvilad.
Så det var bara att traska upp ur sängen och skölja
ögonen med kallt vatten.

Här är jag en vintermorgon påväg till jobbet.
Trött som faaaan.
Och så vill jag passa på att efterlysa min vita SVEA mössa!
Vars är du älskling?

Kolla in ögonen. Som minus tecken. Som Tony brukar säga till
mig att jag har när jag är nyvaken.


Kommentarer
Postat av: nina

säkert hos mor under klädhögen i stora hallen

2010-10-07 @ 12:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0