fittemus

Jag blir less och lite irriterad på att springa på
möten och utbildningar hela tiden.
Idag börjar jag egentligen 14:30 men ska på
utbildning redan klockan 12.
Visst, jag får ju betalt för det. Mer/timme än sen när jag börjar.
Men jag tycker om min fritid mer än några extra slantar i månaden.
Hade jag själv bestämt att jobba extra nångång, då är det
en annan sak. Men nu är det ju inte jag som bestämmer
att jag ska på denna utbildning som är 4 timmar lååååång.
Denna utbildning är uppdelad i 4 delar. 4 jädra timmar varje gång.
Bläääää, låt mig jobba. Måste jag hålla på att springa på
annat strunt också?
Och om den där tanten som jobbar på hemtjänsten är där och
fortfarande klagar på alla vikarier så ska jag säga till henne att
det är för fan tack vare alla underbara vikarier som vi kan ha semester!
Hon menade på att alla var så dåliga. Klart en nybörjare inte
är bäst på sitt område i början, bara för att denna kärring
säkert är över 60 bast och har jobbat inom vården liiiiite längre än dom unga
så kan hon ju inte klaga på alla andra för de?
Sur murra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0