hujedamig

Hur kan jag sova så jädrans mycket?
Igår la jag mig vid tolv.
Vaknade 11. Hade stora problem att kliva upp,
ville bara fortsätta sova. Jag är så trött!
Om dagarna är jag normalt pigg.
Men det är det här när jag kan sova i 100 år.
Känns så knasigt.
Men jag har mina aningar varför jag sover så mycket...

På torsdag kväll kom min kära mor och mommo till stan
och blev över natten till fredag.
Mommo är inte den som vill vara borta från sitt hem
allt för länge. Så det var riktigt roligt att hon också kom.
Jag har haft dåligt samvete för att jag inte åkt till byn på ett tag.
Speciellt för att jag ville träffa mommo å moffa.
Så kommer hon till stan så slapp jag lite av mitt dåliga samvete :-)
Mommo tyckte jag skulle åka med dom till byn.
"Vad ska du här å göra!?"
Så vi skulle  dricka finsk whiskey. Sa hon.
Mommo menade spriten hon köpt. Koskenkorva.
Hihi, hon är så söt.
Men hon är inte riktigt densamme som hon varit.
Hon är fortfarande lite förvirrad och snurrig.
Men ändå finns det så mycket kvar av henne själv.
Jag får sluta vara ledsen över livets gång och istället
vara tacksam över att mommo hade kunnat vara mycket sämre.
Humorn är ännu kvar och det är jag så himla glad över.
Min mommo är bäst. Jag är så glad att du är min mommo.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0