minnen

Kollade nyss på gamla bilder.
3-4 år gamla bilder.
Alltså fyfan.
Vi hade så roligt då.
Allt var så....spännande?
Fest hit och dit.
Det var roligt då.
Vi var vilda!
Det känns både som en evighet sen och som om det vore igår.
Jag får lite ångest när jag tänker tillbaka på den tiden.
Inte att jag ångrar något, nej nej.
Det är bara det att den tiden kommer aldrig tillbaka.
Aldrig.
En klump knyter sig i magen på mig.
Det var då. Nu är nu.
Nu är också bra.
Men då behövde man inte tänka lika mycket.
Då gjorde man bara vad som hellst och sket i konsekvenserna!
Fast det var en tid med massor av alkohol.
Nästan bara alkohol.
Så minns jag den tiden med lycka.
Nu känns det som att jag måste bli vuxen.
Nu kan jag inte vara lika galen nå mer.
Jag saknar allt det där ibland.
Men oftast känns det skönt att det bara är ett minne blott.
Undra hur jag kommer se på den här tiden som är nu om 3-4 år?
Lever jag då? Hur ser mitt liv ut då? Kommer det vara likadant?
Vad har hänt om några år? Vill jag veta?
Nej.
Framtiden är skrämmande om man tänker för djupt på det.
Det är så läskigt att man aldrig vet vad som kommer hända
imorgon. Om en vecka. Ett år. Tio år.
Nej fy, jag får ångest av dom här tankarna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0