nytta före nöje

Jag har bestämt mig för att spendera mindre
tid vid dator och tv.
Jag ska försöka göra mer nytta istället för att sitta här.
Datorn/tvn är jag verkligen beroende av.
Det är inte bra.
Jag behöver få annat gjort.
Jag började imorse.
I vanliga fall skulle jag ha slagit igång datorn allra först,
efter min morgon snus, förståss.
Men idag började jag med att äta frukost.
Sen läste jag och gjorde frågor.
Sen hoppade jag in i duschen.
Sen slog jag igång datorn medans jag
handdukstorkade mitt hår. Tänkte jag. Lite fusk. Men ok.
Sen fixade jag mig klar för dagen.
Oj vad mycket sen det blev, hihi knasigt.

Jag är duktig!
Jag ska försöka fortsätta med detta beteende.
För mitt eget bästa.
Nu ska jag lämna mitt hem och luncha med mig själv.
MEDANS jag ska göra nytta.
De ni!

Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0