Älskade regn och rusk.

God kväll!
Det är mörkt ute. Visst är det underbart?
Fan vad jag är less på solen!
Älskade underbara höst.
Jag är säkert den enda som blir sugen på en promenad
när regnet bara öser ner.
Jag är säkert också den enda som inte
vill gå ut och prompa när solen skiner nu så här på höstkanten.
Solen kan ta semester nu. Adjööööö!

Såhär får man inte säga när man bor i Kiruna för solen är
borta alldeles för länge, man måste njuta av varenda soldag.
PÖH!
Regn, rusk och snö. Inget fel på er. Ni är fina ni med.
Som i Bullerbyn, åååh vad det dammar, usch vad solen skiner.

Men jag kommer bli lika glad som dom flesta när solen börjar
värma till våren igen, var så säker :)
Tänk att vara i byn och leva bya livet med skoter, grillning, pimpling och allt det där.
Underbart härligt.
Men nu är älskade hösten här.
Det är bara en viktig detalj som fattas.
Mommo.

Underbar bild från förra hösten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0