Alkohol.

Ser massa statusuppdateringar på fejjan om folk som festar och har roligt. Annars brukar jag också kunna bli sugen på att festa men nu får jag bara avsmak av det. Jag ser inte de roliga och sen att vakna upp bakfull och må som ett arsle i flera dagar (de gör jag) känns inte så värt av en kväll med massa alkohol.

Å andra sidan har jag varit sugen på att gå ut och äta med trevligt sällskap och dricka 1-2 öl. Jag ääälskar öl, det är så gott. Men de finns ju alkoholfritt. Nu under graviditeten har jag ännu en gång funderat på att bli nykterist. Senast jag drack alkohol var i mars-april nångång och om jag väljer att bli nykterist efter ungen kommer så har jag ju redan vart nykter i typ 1 år :-) då behöver jag inte börja från ruta ett lixom.
Vi får se hur det blir.
Jag gillar att ta en bastu öl eller dricka nått glas vin i byn med tanterna...
Jag har ännu tid att fundera på de så vi får se vars de slutar. Kanske på torken? Hihi


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag har också fått världens avsmak för alkohol nu när jag varit gravid i hundra år känns det som. Börjar må illa bara av tanken att dricka en öl eller cider. Och tänker man på baksmällan vill man ju aldrig dricka igen, så jag är jävligt glad att jag inte får dricka :) nykterist javisst. än så länge. haha

2011-12-03 @ 11:48:33
Postat av: Lisa

Sv: Hehe precis. Jag har varit sugen på öl, men inte på fest. Det är så jäkla skönt att vakna frisk så det är väl största delen till varför man vill förbli nykter :) men man får se vad som händer ;)

2011-12-03 @ 14:18:23
Postat av: Åsa

Ja vem vet, det kanske spårar totalt. Haha fast det hade ju varit skandal, småbarns mamma och ute på galej varje helg. Låter inte så värst bra ;D

2011-12-03 @ 14:41:19
Postat av: Lisa

Sv: Njää, inget jag vill vara i af :D

Men man vet aldrig, kanske kommer behöva ta sig en sup varje fredag för att orka vara morsa :)

2011-12-03 @ 18:01:31
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0