Fyyyyy faaaaan!

Igår hände något jag aldrig hade velat uppleva i mitt hem. Jag hittade ett kryp(!) på diskbänken när jag skulle sätta tandborsten på laddning. Jag började skrika och grät en skvätt för jag tycker sånt är så jävla äckligt, snuskigt, sunkigt, vidrigt och grisigt. Fy fan! Ni kan tänka er hur T reagerade som är rädd och sjukt äcklad av vanliga flugor (haha).
Vi var inte kvar många minuter innan vi flydde vårat slusk hem. Vägrar sova där! Vi tror de är pälsägnar föressten, det värsta man kan få tycker jag :S
Hellre har jag både löss och mask-samtidigt!

Det värsta är att dom där äckliga krypen går på textiler. Mina kläder. Alla mina kläder. Vars ska allt få frysa i 1 vecka när det inte ens är tillräckligt kallt ute (-18 ska det vara minst)? Ska jag gå naken en vecka? Hade jag varit rikare så hade jag slängt alla kläder, eller låtit nån frysa och tvätta allt och städa och sanera vårat hem. Granska det in i minsta detalj och köpt mig fullt med nya kläder tillsvidare. Men så lätt ska det inte vara.

Men vi behöver tydligen inte vara rädda när vi bara sett en enda, den kanske kommit in från nån annan i huset och var kanske ensam. Dom gör helst inget åt saken när det bara handlar om ett litet kryp. T's jobbarkompis som bor i huset bredvid oss hade haft fullt av dom där snuskisarna nyligen, så de finns ju i knutarna :S Jag dammsuger minst 1 gång/vecka. Oftast många ggr fler och eftersom jag haft skräck för att få äckeldjur i vårt hem så har jag kollat efter lister och i hörn efter djur. Jag städade ju mina garderober för några veckor sen, tog ut allt, torkade skåpen och kollade då också så det inte fanns något i skåpen och det fanns inget. Så jag hoppas, hoppas, hoppas att den lilla skiten bara gått vilse. Men jag kommer städa där hemma som fan. Utav bara helvete! Det ska inte få finnas sånt i mitt hem. Skräll! Vad irriterande. Ni får bli äcklad av mig för jag är äcklad av mig själv och funderar på att bränna upp kåken eller aldrig mer återvända dit. Jag känner mig som en smittobärare som vore vara isolerad i nått sorts stenrum.
Jag kommer inte kunna sova där pålänge. Jääääävligt typiskt att det blev så nu. Den här veckan hade jag planerat att rensa i alla skåp och slänga allt onödigt skit som bara ligger och skräpar. Jag kommer ju göra det men det känns inte bekvämt att befinna sig i vårt hem nu. Jaja, tur att det kom nu och inte t ex dagen vi kommer hem med bebisen, DET hade varit kris. Kaos.

Nåja, bara att bita i det jävligt sura äpplet, inget vi kan göra åt det mer än att få ut skiten förståss.

//Äckel


Kommentarer
Postat av: Tina

Har också sett dom där typ två gånger, dock aldrig hemma. Peppar peppar. :( Puh:( men man får ju panik.

2011-12-12 @ 12:31:38
Postat av: Lisa

Sv: Jaa verkligen panik! :S Fy så jäkla äckligt! fast dom inte ens är farliga eller så, men det är ju såååå äckligt för de.

2011-12-12 @ 13:20:43
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Peka

Uscha! Vi hittade ju 2-3 såna (döda) i Luleå, men jag skakade alla kläder över vitt lakan och kollade i skåp och lådor och överallt, men det fanns inga fler pjuh, så jag hoppas ni inte heller hittar fler.

jag var lika livrädd som du kan jag säga :P

2011-12-12 @ 15:40:35
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0