Gravid vecka 34(+0)

Här kommer bilder på dagens jag och dagens mage. Vecka 34+0.

Vet ni att jag är helt slut!
Orkade knappt stå upp, blev helt anfådd efter att jag legat på golvet en stund, vilket var jätte skönt. Att ligga på golvet alltså. Nu ligger jag i sängen och ska vila en stund. Jag är så glad över att jag lyssnar på min kropp och har sjukskrivit mig imorgon också. Jag behöver vila och ta det lugnt. Det finns ingen ork mer till jobbet, det tar för mycket energi från mig och jag känner att jag är viktigast nu, utan att låta egoistisk. Sen känner jag att jag inte orkar göra arbetsuppgifterna fullt ut och då är det inte rätt mot någon att jobba för pengarnas skull.
Så nu har min ledighet i väntan på babyn börjat :-)
Det känns helt sjukt att jag ska gå hemma nu i flera veckor och sen också när lillen kommer. Hjääälp, kommer jag bli galen av det eller kommer jag bara njuta av min lediga tid?
Äh! Jag ska se till att njuta och vara en så bra hemmafru som möjligt.

Det är med lite dåligt samvete jag är hemma ändå... äsch, skriver om de när jag sitter vid datorn ist. Detta inlägg skulle bara innehålla bilder!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det tungt nu? och det känns ju inte bättre av att veta att det bara kommer bli värre haha :) jag kan inte ligga på rygg överhuvudtaget, får andnöd direkt..

2011-12-08 @ 12:19:24
Postat av: Lisa

Sv: Ja jäklar nu är det ingen dans på rosor precis :-) Ibland kan jag ligga på rygg, men ibland håller jag på att kvävas, haha!

2011-12-08 @ 13:48:21
Postat av: lotta

Jag har läst nånstans att man inte ska ligga längre stunder på rygg när man är så gravida som ni är. Då trycks det ner och kan klämma nåt viktigt "rör " som går till bejjan. Så det är bara bra att ni inte kan ligga på rygg :)

2011-12-09 @ 23:11:20
URL: http://hellete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0