Plutten.

Jag kanske ska ta mig en dusch nu, då kanske jag inte känner mig lika äcklig.

Lillen har sparkat massor i magen hela morgonen och en del under natten också. Och det känns förbannat bra då h-n var kusligt stillsam torsdag och fredag så vi åkte till gve för kirunas gynläkare hade slutat för dagen. Vi gjorde ctg och ul, allt såg bra ut vad dom kunde se så det var en enorm lättnad. Jag vet att ungen rör sig mindre nu när det blir mindre plats men det förändrades så drastiskt och jag kunde inte sluta tänka på att något kanske hänt så jag ringde bm och hon tyckte vi skulle kolla upp det. För tänk om det varit något som var fel och jag INTE hade kollat upp det, då hade jag ju vart tvungen att skjuta mig själv. När jag själv är sjuk oroar jag mig aldrig mer än nödvändigt. Jag går inte till sjukan i onödan! Men när det gäller lillen i magen så skulle jag aldrig ignorera om något kändes fel.

Men som sagt, allt såg bra ut och lät bra så vitt dom kunde se och det känns jätte bra nu när h-n levt om ordentligt.

Jag fick lätt panik av att ligga fastkopplad plus att jag var tvungen att ligga stilla! Fy fan, inte min grej. En timme var jag fastkopplad som en jävla hund. Men det var kul att se plutten på ul igen, nu betydligt större än senast :-)


Kommentarer
Postat av: Peka

Man blir lätt nojjig när bebben inte rör sig..

Noa rörde sig inte heller på en hel dag typ, så vi åkte också in, fast vi fick komma in här i Kiruna, och allt var såklart bra.

Bättre att kolla upp än att tänka att det bara är en lugn dag för lillisen.

2011-12-12 @ 15:42:25
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: lotta

Har du ingen bild på lillen! Vill se hur stor den har blivit :)

2011-12-12 @ 18:44:35
URL: http://hellete.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sv: Nee, det blev inga bilder :)

2011-12-13 @ 10:04:46
Postat av: Emma, Hicka och Judith

I det där rummet fick jag också ligga när jag och karln fick åka till Gve mitt i natten efter en ENORM smärta i magen.

2011-12-14 @ 00:27:10
URL: http://bruksschafrar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Sv: usch...trist.. :/

2011-12-14 @ 12:28:41
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0