öööh

Vet ni vad jag tycker är kul och vad jag blir glad av?
Ni Kiruna bor vet arctic thai och grill, eller vad den nu heter.
Den i af. Tänk vad kul att man flyttar till ett helt annat land,
startar upp ett företag som serverar sin typ av mat, så blir
det en succé och går jätte bra för dom. Det gör mig glad.
Jag tycker det är så kul för dessa thailändska damer att det verkar
gå så himla bra för deras ställe. Sen är dom så himla glada och trevliga!
Jag vet många ställen där det jobbar surmurror. Det är dåligt.
För när jag tänker på människor som
flyttar till Sverige då, som bra exempel, så flyttar dom väl hit för
att det antagligen inte är så bra i deras hemland.
Så startar dom ett företag som representerar deras land så blir
det värsta hiten! Kul för dom. Man ska kunna känna glädje för andra.
Och det kan jag.

Sen var det någon som sa att vi Kiruna bor är så dåliga på att
hålla nya företag, typ klädbutiker och matställen vid liv här i stan.
Men jag kan väl inte gå och köpa kläder i en affär där jag inte hittar
ett skit för mig? Jag kan väl inte köpa något jag inte gillar
bara för att vara schysst mot det nya företaget?
Jag kan väl inte äta och BETALA för något flera gånger om det
inte är så jätte gott? Nej. Öppnar man något här i stan så
måste man göra något riktigt bra. Klart ingen vill gå till ett ställe
där man inte får vad man betalar för. Sen i klädväg så tycker
jag inte att dom nya affärerna varit speciellt bra....

Nä hoff, jag skriver ju enbart massa skit!
Måste sluta med det här. Det blir bara skit och pannkaka.
Måste börja fota mer så jag har något att komma med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0