läs ej

Blogg.se
Vad ska jag skriva?

Vad är det för värld vi lever i?
Inser inte ni också att jordens slut snart är nära?
Jag tänker på det varje dag.
Jag håller på att bli psykiskt sjuk av det.
Allvarligt talat.
Men efter tsunamin i thailand (2000-vad? hjärnsläpp)
så har våran värld fått mycket stryk av naturkatastrofer.
Nu blir vi människor också värre.
Snart är det slut. Over.

Nu när jag ändå är inne på mitt vanligaste ämne så fortsätter jag i samma spår.

Gud.
Vem eller vad är Gud?
Kanske även Gud har varit lite gammalmodig och tyckt
att tex homosexualitet var konstigt. Men tror ni inte att
även Gud kan ändra åsikt? Om han nu skrivit i bibeln
för flera hundra år sen att det är fel att män/kvinnor ska älska
varandra, tror ni inte han kan ändra på sig?
Tror ni verkligen att han är en sur gubbe som vägrar
inse att han haft fel, att han vägrar erkänna det?
Nu kanske han inte riktigt kan skriva en till bok och förklara sig,
ja för hur skulle de gå till? Hur kan man veta att det ens är han som
sagt det som står i bibeln? Kan det inte ha varit så att det vara några
grabbar som käkat svamp och/eller ville göra ett spratt och se
hur många som gick på det?
Man kan väl inte gå efter en bok som är så gammal.
Världen förändras. Utvecklas.
Gud uppe i himmelen förändras nog också.
Hur kan man tro att Gud hatar homosexuella människor?
Varför skulle han göra det? Vad är det för fel med att en
kvinna älskar en kvinna eller att en man älskar en man?
Tror ni Gud bryr sig mer om hur ett par har sex med varandra
än hur man behandlar sin partner eller andra människor?

En kvinna är tillsammans med en man. En person i förhållandet
misshandlar den andra, fysiskt, psykiskt, whatever.

Två män har ett förhållande. Dom älskar varandra.
Respekterar varandra. Behandlar varann som prinsar.

Vad tror ni Gud hade tyckt om det? Tror ni han sitter och svär
över att det finns homosexuella människor?
För vad spelar det för roll? Kärlek är kärlek.

Den Gud jag tror på är inte en präktig surgubbe som inte kan tänka nytt.
Min Gud skrattar och skojar. Han kanske är bög, enligt bibeln
så har han klänning och långt hår.
Han har större problem att ta hand om än att bry sig om vem som älskar vem.
Jag tror på att vi människor ska vara snälla mot varann.
Att vi ska bry oss. Älska.

Sen undrar jag varför man måste vara gift innan man nuppar?
Tror ni att Gud bryr sig om ni haft sex innan giftemålet?
Tror ni att Gud är sex-galning och bara tänker på hur, när, vem
ni ligger med? Sex ska avnjutas med den man vill ligga med.
Är man en sån som ligger runt med massor så kan man ju skydda sig,
för det finns massa äckliga sjukdomar man kan smittas av och föra vidare.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med all osammanhängande text.
Jag vill väl få ut att Gud knappast bryr sig om vem man ligger med,
hur man ligger med, när man ligger med någon,
så länge man inte våldför sig på någon såklart.
Nää, jag har tappat tråden för längesen.




Kommentarer
Postat av: Julia (igen!)

Jag håller med!!

Jag tror nog att lille gubben där uppe är lite mer kärlek än hat.. Förlåtelse är väl kärlek? och sånt tycker då jag att man hör en massa om...

Ja inte vet jag vart jag heller ville komma. Men du vet..



(jäklar jag kommenterar!)

2011-02-04 @ 14:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0