Lisa & Loppan, the end.

Loppan & jag.
Idag ska jag (äntligen) säga hej då till min nyfunne vän.
Det har varit jätte kul att vara ute med henne, busa, lära henne
att lyssna på mig, det har varit kul att se hur snabbt hon lärt sig!
Hon lyssnar till sitt namn, lyssnar på när jag säger nej och fattar
att hon gör något fel när jag säger det, hon går lös brevid mig, enda problemet
då är att hon är så nyfiken på andra människor och hundar, så hon går
gärna fram till alla. Då är det svårast att få henne att lyssna.
Vi har varit ute typ hela tiden sen onsdag.
Jag har INTE haft tid med något annat. Allt för att få henne rumsren och slippa torka piss.
Det var min ledig vecka de......

Jag skulle storstäda, träna i massor, färga håret osv... Inget av det har blivit gjort.
Så det känns tråkigt att min lediga vecka blev så här, när jag hade planerat annat.
All min tid har Loppan fått. Det förtjänar hon, så fin och duktig hund som hon är.
Men eftersom det inte var mitt val att ha hand om en hund just nu så känns det lite jobbigt
med allt jobb som kom med denna lilla varelse.
För denna vecka hade jag verkligen bara behövt vila och ha en Lisa vecka.
Den här veckan tänkte jag rå om mig själv och mitt hem.
Men men... det kommer fler lediga veckor.

Jag vill ha en (två) eg(na)en hund(ar) (en grand danois och en mops).
Den dagen jag skaffar hund så ska jag
ha tid till det.
För en valp behöver verkligen 100% av din tid.
Ja, om man vill ha en hund med lite pli och bra hälsa.
Jag kan tänka mig att skaffa hund när jag vinner 50 000/mån i 50 år.
kommer jag ha all tid i världen för mina drömhundar :)

Loppan är verkligen en underbar valp.
Redan så klok och så otroligt lättlärd ♥


Längtar tills jag får städa! Jag tycker om dig Loppan, det vet du,
men det ska bli så jävla skönt när du drar och jag får städa ut dig och din doft ;)


Kommentarer
Postat av: Peka

Hon gillar barn också :D kanske lite föör mycket ;)

Vi har bara haft henne några timmar men nog är det jobbigt med valp. Pust.. Men jag har ju ändå ingen tid att göra nåt när jag har Noa så jag kan väl lika gärna ha en valp :P

Men det blir nog skönt sen när hon är stor :)

2011-01-21 @ 18:44:04
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0