godis

God kväll.
Jag har just hängt upp en tvätt som blivit klar för säkert 9 timmar sen.
Lat kvinna.
Men jag glömde faktiskt bort.
Och sen, just efter middagen (korv och makkisar) kom jag ihåg det,
men då var jag alldeles för trött för att hänga tvätt.
Ett minus är att kläderna hinner torka lite i tvättmaskinen och blir
lite extra skrynkliga. Ja ni vet.
Jätte intressant. I know.

Nu sitter jag här och funderar över mina matvanor som icket är goda.
Jag är sämst på att äta nyttigt. Eller mindre onyttigt.
Jag ä-l-s-k-a-r allt som kan kallas godis.
Därav mina extra kilon som jag samlat på mig nu på den senaste tiden.
Inte så trevligt vill jag tala om. Kul att visa sig i bikini sen. NOT!
Jag skulle (som vanligt) sluta med godis idag. Har jag ätit godis idag?
Ja, självklart. Kanske 4 st. Men ändå. Jag vore kunna avstå.
Förra veckan nångång skrev jag att jag "bara" ätit en kaka och det var onsdag.
Gissa om det gick utför åt helvete efter den dagn? Jajjemensan.
Jag är en gottegris och vore skärpa till mina vanor.
Jag är den enda som kan göra något åt om jag vill se ut som en fet padda eller inte.
Mera motion och lite mindre karra, det låter väl rimligt?

Gissa om jag är godis sugen nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0