Good morgning!

God morgon.
Jag har vaknat klockan tio.
Såhär sent har jag inte sovit på länge.
Men jag var ju tvungen att sova ut.
Två nätter i rad med bara 6 timmars sömn är inget för mig.
Jag behöver min skönhetssömn, tydligen.

Jag har just käkat en banan och blev mätt?
Har min magsäck krympt eller?
Jag har ibland problem med om det heter "magsäck" eller "matsäck",
jag måste alltid tänka till lite extra när jag ska säga magsäck,
för visst är det väl magsäck? Inte matsäck? Nää, matsäck har man
med sig när man är på utflykt.

Sån här matsäck ville jag alltid ha med mig när jag var liten
och skulle ut och fika. Minns att mamma ibland fick fixa en sån till mig.
Har för mig att det inte heller är så lätt som det ser ut att vara:

(Försökte googla för att hitta en bild på en sån här matsäck
som jag menar, men utan resultat. Försökte rita mig en sån
matsäck på paint, hoppas ni förstår min dåliga bild.
Snobben har jag självklart inte ritat själv.)




Kommentarer
Postat av: mamma

he he Lisa, du är rolig du, ja det är ett roligt ord...egentligen så passar ordet matsäck bäst ;o)alltså den som är i magen

2011-07-18 @ 13:07:21
URL: http://gwm.blogg.se/
Postat av: lisse

jaa det tycker jag med :)

2011-07-19 @ 10:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0