Gravid rökare.

Medans alla 210 bilder överförs så kan jag ju skriva ett till inlägg.

I somras såg jag en tjej, som var i min ålder, kanske nått år yngre.
Hon var höggravid och rökte.
Inte bara en gång. Det tog inte länge innan hon rökte sin andra cigg också.
Jag vet. Alla får göra precis som dom vill. Det är inte det jag menar.
Men jag får då också tycka vad jag vill.
Jag tycker att det är äckligt, grisigt och vidrigt att röka.
Sen att göra det när man väntar barn är 28 resor värre.
Året är 2011 och den som inte vet att det är skadligt för barnet i
magen att mamma röker eller är passiv rökare måste jag kalla dum i huvet.
JAG kan inte förstå hur man kan riskera hälsan för lilla livet i magen bara för att man
själv inte klarar av att sluta röka. Det är vansinne.
Men vem är väl jag att döma? Jag får hoppas på att era barn inte tagit skada
av erat rökande. Men jag tycker att det är onödigt.
Sen om det skulle visa sig att barnet fått en viss skada för att man rökte,
hur ska mamman till barnet känna då? Det är det jag inte förstår hur man
vågar riskera.

Sen tycker jag inte att det är lika hemskt att snusa när man väntar barn.
Det ser och känns som inte lika grisigt som att röka.
Fast jag tycker det också är onödigt, annars skulle jag inte själv slutat ;)
Röka är ju värre för rökaren än vad snuset är för snusaren,
därför tycker jag att det inte är lika hemskt att snusa under graviditeten.

Då vet ni vad jag tycker om rökare, så jag behöver väl inte ens nämna
vad jag tycker om folk som intar alkohol och "värre" saker när dom väntar barn?

Nu är bilderna överförda på datorn, snart ska ni få se min tjocka mage :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag känner precis som du, det är äckligt att röka och det SER betydligt värre än att snusa.



Jag snusar, och jag skäms verkligen över det. Men varvar mellan nikotinfritt samt med nikotin, ska tilläggas att det blir kanske 2-3 snusar med nikotin om dagen och jag kan använda en hel dosa på en dag.



När min mamma väntade mig så rökte hon och det gjorde även hennes vänner, tror det var mer accepterat då än vad det är idag. Läste också någonstans om att navelsträngen luktar askkopp när bebisen är född om mamman har rökt hela graviditeten.



Förresten, har börjat blogga på min gamla blogg istället för http://bruksschafrar.blogspot.com :-) Tänkte så du inte blir förvirrad!

2011-11-03 @ 12:47:48
URL: http://emmawik.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv:Okej.. ja men som sagt, alla gör som dom vill :)



Mamma har också rökt när jag var i magen, fast lite mindre som dom så fint säger. Men då visste man ju inte heller exakt hur farligt det var att röka eller supa under en graviditet.

2011-11-04 @ 08:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0