Mycket.

Nu kom jag på det!

Jag tänkte berätta för er att efter detta arbetspass är jag LEDIG fre-söndag. Hur underbart är inte de?

Jag hade planerat att jobba fram till veckan före jul men igår bestämde jag mig för att min sista arbetsdag blir 9 december. Endast 20 arbetsdagar kvar till det, nää inte längtar jag :D

Jag kom på att pengar inte alltid är det viktigaste. Det här är sista tiden vi två bara är två, sen ska vi bli tre stycken och livet kommer aldrig bli sig likt igen. Då kom jag att tänka på att den här sista tiden tillsammans som par är väldigt värdefull. Innan vi blir mamma och pappa. Hjälp vad skrämmande!
Och tänk om bebisen vill ut tidigare än beräknat (18 januari) så hinner vi inte alls ha en lugn sista tid tillsammans.

Det ska bli skönt, kanske lite segt att gå hemma men om 4 veckor kommer jag nog vara enorm och saker kommer vara mycket jobbigare då. Det är inte heller rättvist mot kollegorna om jag kommer kunna göra ännu mindre på jobbet. Det ska bli skönt att få vila upp sig och bara ligga och pilla i naveln om jag vill. Hoppas jag får fortsätta må så bra som möjligt som jag mår nu.

Har just ätit lunch. 3 st knäckisar. Ska klämma i mig lite frukt också. Aptiten, vars fan är du? Kom tillbaka, jag saknar dig!


Kommentarer
Postat av: Peka

Det gör du alldeles rätt i!

Du kommer kanske känna dig ganska tung och otymplig, och så är det bra att "boa" lite innan bebisen kommer. Fixa med kläder, säng och allt sånt :)

2011-11-10 @ 11:16:17
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: Ja, fast nog hade jag hunnit med det fast jag jobbat också. Men det ska bli skönt att vara hemma.

2011-11-11 @ 09:58:25
Postat av: nina

då kan du tex vara med mig mer :-) du kan laga lunch till mig :-)

2011-11-11 @ 12:13:51
Postat av: lisse

ja ninni, det kan jag göra :)

2011-11-14 @ 08:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0