Ogillar dålig service.

Om man jobbar på en butik, cafe, restaurang eller på andra ställen där man har en verksamhet som går runt för att man har kunder som köper så tycker jag man ska vara väldigt trevlig, glad, och serviceinriktad. Suriga buttersmurfar, bitterfittor och surgubbar vore inte jobba bland folk, dom vore jobba på nått förtråd eller i nått lager an något slag.

Var på ett nytt cafe igår (säger inget namn men ni kirunabor kan ju gissa, haha) frågade vad de fanns i diverse mackor då de inte stod brevid mackorna vad som fanns i. Tjejen (alla 3 som jobbade var typ 20 år) verkade besvärad och man fick nästan känna sig dumförklarad (inte ok att behandla sina kunder så), sen när vi beställde så frågade killen vad brosan ville ha för dressing, oooj det var jobbigt för honom att säga vad för olika dressingar de fanns, typ, det vore du veta. Alla : var otrevliga och inte allt för intresserade. Inte nog med de! När jag skulle hämta vatten ropade dom just ut brosans macka så jag frågade "är det våran?"
Killen nickade och mörkhåriga tjejen sa med en dryg röst "det är det säkert"

Man bah whaaaat?
Varför jobbar dryga snorungar på ett ställe där man ska ta hand om sina kunder? Hade jag varit chef där och råkat anställa sån där personal så hade dom, i af mörkhåriga tjejen, fått sparken.
Det var inte speciellt gott de vi fikade heller så jag tror inte jag kommer bli stamkund där i af.

Jag tycker det gör jätte mycket om personalen är trevlig och glad. Är stället kanske inte hundra procentigt men har jätte härliga anställda så blir jag mer sugen på att komma tillbaka. Man blir ju glad av glada människor :) Det känns bra att bli bra bemött när man är kund.

Som syrran sa igår så är de inte såå viktigt om nån är sur i kassan på coop, de är som inte samma sak. Fast det är ju alltid roligare med glada typer.
Hon undrade också när jag berättat klart lilla händelsen "varför sa du inte åt dom? Du som kan bli så där arg..?"
Haha, jag blev väl chockad och hann inte tänka :) Så ska man inte bråka med kocken :p



Kommentarer
Postat av: HANNA

hoppas du haft en bra dag än så länge? :)

2011-11-25 @ 11:14:06
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: Kung Evve

Var gärna med i dagens blogg :) http://kungevve.se/2011/november/dagens-blogg-24-november.html#comment



2011-11-25 @ 12:12:35
URL: http://kungevve.se
Postat av: Millah - nybliven mamma till Amilia ♥

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-11-25 @ 12:17:11
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Johanna

BRO OF THE WEEKEND har startats upp igen!

Nu denna helgen hoppas jag på ännu mer som vill tävla i denna enkla tävling!

För det enda du BEHÖVER göra är att skriva en kommentar!!

Jag hoppas att just DU vill vara med i bro of the weekend :)

2011-11-25 @ 13:02:47
URL: http://kaffeflackar.blogg.se/
Postat av: Tina

Nej usch för sånt!

2011-11-25 @ 17:33:09
URL: http://twitter.com/tinoolino
Postat av: Julia

MMHM vet mycket väl vad du menar för ställe ;) och jag tänkte då på precis samma sak när jag fikade där ( har endast fikat där en gång). Kommenterade ganska högt för min vän vad jag tyckte om servicen så jag hoppas att de anställda hörde.

De äldre som jobbade där när jag var var precis likadana som de unga. OCH VISST, har man nu jobbat på samma ställe i 100 år så kan man ju kanske vara lite grinko och less men inte om det har varit öppet så här kort tid.

AAAA så jag varvade upp nu.

Idiots!

Varför söker man sig ens till ett sånt jobb om man inte gillar människor?!



Annat: Tack för kommentarerna :)

Ja jag har lite svårt att lägga ifrån mig boken men läser endast på kvällen när jag söver Leo så att jag inte hamnar i bokkoma och endast läser mig genom dagarna, för det är inte svårt att hamna där ;)

2011-11-26 @ 14:25:43
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Men precis och är man så less så vore man ju söka nytt, synd om den som äger stället ju :)

Lite tråkigt de där..

2011-11-28 @ 22:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0