Tre.

Tre stycken clementiner har jag fått i mig idag. Inte ens vatten har kunnat slinka ner. Jag har mått illa hela natten och morgonen, nu känns det lite bättre. Jag vore ha sjukskrivit mig idag men då hade det blivit kaos här på jobbet.
Det känns som om jag fått i mig nått dåligt. Det vrider sig i magen när jag tänker på baconsåsen jag åt igår.

Det är inte skönt att få massa sparkar i magen när man mår illa. Det gör ju inte saken bättre om jag säger så. Men jag blir ändå lika glad av att känna rörelser från lilla rumpnissen i magen :)

Igår köpte jag första kläderna till bebisen, blandade känslor. Läskigt men ändå så himla kul. Jag är livrädd över att kläderna inte kommer få användas...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tänk inte så mycket lisa.. Klart att jag också är livrädd att något ska hända men jag orkar inte gå runt och oroa och nojja mig. tömmer mig på ännu mer energi :p Jag tänker att om det händer något med bebben så får vi ta det då istället..

2011-11-08 @ 15:58:30
Postat av: Peka

Jag fick en bra sak sagt till mig när jag var gravid och köpte saker:

Det kommer inte kännas värre för att du köpt saker till bebisen om något skulle hända.

Snarare tror jag det skulle vara lättare att sörja om det fanns saker och kläder.

Men som Åsa skriver så får man tänka att händer det nåt så får man ta det då.

Tänk att bebisen mår mycket bättre av alla dina "måbra hormoner" :)

2011-11-08 @ 16:52:38
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: Oj, det kanske låter som att det är det enda jag tänker på, att något ska gå fel. Klart jag tänker på det, kanske mer än andra. Men mina tankar är ändå fler om att allt går bra, samtidigt som jag inte tycker att man ska ta något för givet.

Jag har ändå inte tagit ut "olyckan" i förskott och mår dåligt av det, tanken slår mig nästan varje dag och jag tänker också på det viset att man tar det då, om det blir något.



2011-11-11 @ 09:53:46
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0